מתכון

פיצטות עם דלעת וקממבר

איזה מזל שאפשר לקנות בצק עלים איכותי על בסיס חמאה. מרדדים, קורצים ומוסיפים את המלית ברגע האחרון

1,837 בשלנים התעניינו במתכון זה
פיצטות דלעת וקממבר. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
פיצטות דלעת וקממבר. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

הפטנט: קניינות חכמה. בצק עלים תוצרת בית זאת טרחה לא קטנה. איזה מזל שאפשר לקנות בצק עלים איכותי על בסיס חמאה. בבית מרדדים, קורצים ואופים למחצה. את כל זה אפשר לעשות מראש ולהוסיף את המלית ברגע האחרון. אגב אפשר להכין רק 1/3 מהמלית ולגוון עם מליות נוספות (מתכונים בהמשך).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

מכינים את הדלעת:

2

מערבבים דבש, שום, חמאה, שמן זית, מלח ופלפל. מצפים את קוביות הדלעת בתערובת ומניחים בתבנית.

3

אופים 15 דקות עד שהדלעת רכה אך עדיין יציבה ומצננים. משאירים את התנור דולק.

מכינים את הפיצטות:

4

פורשים בצק עלים על משטח עבודה מקומח קלות ומרדדים מעט לעלה בעובי 4-3 מ”מ. קורצים עיגולים בקוטר 6-5 ס”מ בעזרת רינג. לוקחים כוס שקוטרה קטן יותר מקוטר העיגול ולוחצים בעדינות את בסיס הכוס על כל עיגול לסימון. מחוררים את העיגולים הפנימיים בעזרת מזלג. מסדרים את עיגולי הבצק בתבנית מרופדת בנייר אפייה.

5

אופים כ-12-10 דקות לקבלת גוון זהוב בהיר. מוציאים מהתנור ומשאירים אותו דולק.

6

לוחצים מעט בעזרת כפית במרכז כל עיגול בצק ליצירת שקע. מניחים ריבוע דלעת במרכז כל שקע.

7

אופים 12-10 דקות נוספות. מניחים פרוסת קממבר על כל פיצטה.

8

מגישים חם או בטמפ’ החדר. אם רוצים להכין מראש, מכינים עד סוף האפייה הראשונה (לפני הוספת הדלעת) ושומרים בקופסה אטומה במקרר. לפני ההגשה מוסיפים את הדלעת ומשלימים את האפייה.

באותה שיטה מכינים:

  • פיצטות עם רוטב עגבניות ופטה: מכינים רוטב עגבניות. לאחר האפייה הראשונית יוצקים מעט רוטב עגבניות במרכז כל עיגול ואופים 12-10 דקות נוספות. מניחים קוביית פטה קטנה וזית קלמטה מגולען על כל פיצטה.
  • פיצטות עם בצלים מקורמלים ואנשובי: מחממים 1/2 כוס שמן זית במחבת על להבה בינונית. מזהיבים 7-6 בצלים פרוסים ומוסיפים פלפל חריף קצוץ, 6 שיני שום קצוצות, 2 כפות צלפים, כף סוכר חום, מלח ופלפל ומטגנים כ-5-4 דקות עד השחמה. מסירים מהכיריים, מוסיפים כ-10 גבעולי פטרוזיליה קצוצים ומצננים. לאחר האפייה הראשונית מניחים מעט מתערובת הבצלים במרכז כל עיגול בצק ואופים 12-10 דקות נוספות. לפני ההגשה מניחים פילט אנשובי על כל פיצטה.