מתכון

בלאדי מרי של הסֶרוֶוסֶריָה

הקוקטייל הקולינרי מכולם. לא מתוק, פותח תיאבון ולכן מושלם לליווי ארוחה

10,032 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2017
צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

המתכון הזה נותן את מרכז הבמה למיץ העגבניות, ובעזרת מעט תיבול ולא מעט חריפות מתקבל משקה הבסיס המושלם. אם מכינים כמות גדולה, כדאי לערבב את המרכיבים הלא-אלכוהוליים מראש ולשמור קצת במקרר, להעמקת טעמים. את החזרת הטרייה מומלץ לגרר ממש לפני ההגשה כי היא מאבדת מחריפותה ככל שהזמן עובר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מערבבים את החומרים למעט הוודקה ומעבירים למקרר לשעתיים למיזוג טעמים. אפשר לשמור במקרר עד שבועיים.

להגשה:

2

מוסיפים לתערובת וודקה ביחס של 1:3 (גם כאן אפשר לשחק קצת לפי הטעם וההעדפה למשקה חזק יותר או חלש יותר) ומעבירים לשייקר (או לכוס גדולה אחרת). "זורקים" משייקר לשייקר (או מכוס מכוס) במשך כחצי דקה להכנסת אוויר.

3

מוזגים לכוסות גבוהות עם קרח, מעטרים בגבעולי סלרי, בפרוסת לימון שתובלה במלח גס ופלפל שחור גרוס ובתלולית קטנה של חזרת טרייה.

ב"סרווסריה" אנחנו מכינים את המסה של הבלאדי מרי כמה ימים מראש ונותנים לרכיבים זמן להתגבש, ממש כמו תבשיל שטעמיו מתגבשים ומתפתחים אחרי שעות במקרר. את הוודקה מוסיפים רק לפני ההגשה. אפשר למזוג את כל החומרים לכוס ולערבב עם כפית גבוהה או לנער בשייקר למי שיש, אבל הדרך הטובה ביותר להכין בלאדי מרי היא מה שנקרא בשפת המקצוענים "לזרוק" את הקוקטייל: להעביר משייקר לשייקר (ללא קרח) כדי שייכנס כמה שיותר אוויר למשקה. אם אין שייקר אפשר להשתמש בכוסות גדולות (או אפילו בשני קנקנים). בפעולת האוורור מיץ העגבניות נעשה אוורירי וקטיפתי ונוצרת הרמוניה בינו לבין יתר המרכיבים. כך גם מבטיחים שהמשקה לא יתפרק גם לאחר שיעמוד קצת בכוס.