מתכון

המבורגר בייקון וגאודה

כבר מהביס הראשון תרגישו: הבייקון והגאודה הקצוצים משתלבים במרקם של הבשר ומוסיפים מליחות, טעם מעושן ומרקם נפלא

8,567 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
המבורגר בייקון וגאודה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
המבורגר בייקון וגאודה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

אם תשאלו בוקר מטקסס, הוא יספר לכם שברביקיו כהלכתו צריך להיות מעושן; ואילו חוואי מקנטאקי יתעקש שזה לא ברביקיו אם אלכוהול לא מעורב בהכנה. ברחבי ארה”ב קיימות תרבויות ברביקיו שונות, כשהמשותף לכולן הוא נתחי בשר עסיסיים, טעמים מתוקים-חריפים, צבעים אדומים-חומים ועשן שנושא ריח צלוי שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו. מתן אברהמס, השף של מסעדת “הדסון בראסרי”, מביא את הפרשנות שלו לסול-פוד האמריקאי.
הוא נראה תמים, אבל כבר מהביס הראשון תרגישו את ההבדל – הבייקון והגאודה הקצוצים משתלבים במרקם של הבשר ומוסיפים מליחות, טעם מעושן ומרקם נפלא. אם יש לכם מטחנת בשר בבית, כדאי לטחון את הבייקון והגבינה יחד עם הבשר. החומרים יתאחדו וישתלבו אפילו בצורה טובה יותר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מערבבים את כל החומרים ולשים היטב כדי להטמיע את הטעמים ולהשביח את המרקם. מחלקים ל-4 כדורים, חובטים כדי להוציא את האוויר ומשטחים לקציצות בעובי 2 אצבעות.

2

אם לא מכינים מייד, שומרים בקירור ומוציאים 30 דקות לפני הצלייה.

3

צולים 3 דקות מכל צד (לדרגת מידיום) על גריל פחמים או במחבת פסים לוהטת ומשומנת. לקבלת סימני צריבה בצורת רשת אחרי דקה וחצי מסובבים את ההמבורגר ב-90 מעלות.

4

צורבים גם את לחמניות ההמבורגר על צידן הפנימי.

5

מגישים את ההמבורגרים עם החסה והמיונז.

ועוד הצעות הגשה:
חסה ומיונז זאת רק ההתחלה. אפשר להוסיף עוד קלאסיקה כמו עגבנייה, מלפפון חמוץ ופרוסות בצל סגול. תוספת מפתיעה ונהדרת היא טבעות אננס שנצרבו על הגריל, שיני שום ששכבו עטופות ברדיד אלומיניום במשך שעה על המנגל והפכו לרכות ומתוקות או פלפל אדום שנשרף באש גלויה.

מתכון על הדרך
מיונז צ’יפוטלה ב-3 דקות
כדי להכין מיונז צ’יפוטלה לא חייבים לדעת איך לעשן פלפלי חלפניו ולבנות מיונז מאפס. הנה רוטב משובח, שרובו מבוסס על חומרים שיש לכם ממילא בבית: מערבבים 2 כפות מחית צ’יפוטלה עם 8 שיני שום כתושות, 2 כפות סוכר חום כהה, 1/2 כוס רוטב ברביקיו של היינץ, 1/2 כוס רוטב צ’ילי מתוק אסיאתי וכוס מיונז. הרוטב מתאים לכל סוגי הבשר הצלוי ויישמר זמן רב בצנצנת סגורה במקרר.