מתכון

המבורגר פטריות וטופו

פטריות מוקפצות בתוספת טופו מגורר הם בשר טחון מן הטבע, וטיפים להמבורגר צמחוני מוצלח

22,892 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
המבורגר פטריות וטופו. צילום וסגנון: דניה ויינר
המבורגר פטריות וטופו. צילום וסגנון: דניה ויינר

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטיגון:

אופן ההכנה

1

מחממים מחבת גדולה על להבה בינונית. מוסיפים שמן ופטריות ומאדים כ-10 דקות תוך כדי בחישה, עד שהנוזלים מתאדים והמחבת יבשה. מעבירים למסננת ומצננים.

2

סוחטים היטב את הפטריות בידיים (השלב הזה חשוב ביותר, כדי שההמבורגר לא יתפרק בטיגון) ומעבירים לקערה. מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים.

3

מחממים מחבת עם מעט שמן. יוצרים קציצה קטנה לדוגמה ומטגנים כדקה מכל צד. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך. מכסים את התערובת בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות להתייצבות.

4

מוציאים את התערובת מהמקרר כרבע שעה לפני ההכנה. יוצרים 4 המבורגרים גדולים ופחוסים או 12 המבורגרים קטנים.

5

מחממים מחבת טפלון גדולה על להבה בינונית, מוסיפים שמן בגובה 1/2 ס"מ ומטגנים 3-2 דקות מכל צד עד להזהבה. להמבורגרים גדולים ממשיכים: מכסים, מנמיכים את האש ומאדים כ-5 דקות.

טיפים להצלחה של המבורגר צמחוני:
מבחן הקציצה לפני שעושים שימוש בכל התערובת (ומגלים שחסר מלח), כדאי ליצור קציצה קטנה לדוגמה, לטגן במחבת, לטעום ולתקן את התיבול במידת הצורך.

סוד היציבות או הכנה מראש אם העיסה מתפרקת בטיגון, מוסיפים לתערובת עוד ביצה ומעט פירורי לחם. כדאי לתת לתערובת להתייצב ולהתגבש במקרר שעה לפחות. מומלץ להכין יום קודם ולשמור במקרר.

הגודל קובע אפשר להכין קציצות קטנות או המבורגרים גדולים מכל סוגי התערובות. הקציצות יעמדו יפה בטלטלת הטיגון. מטגנים אותן דקות ספורות מכל צד עד להזהבה. את ההמבורגרים הגדולים מכינים בעובי של עד 2 ס"מ. סוגרים בטיגון ואחר כך מכסים ומבשלים, על מנת שייעשו מבפנים.

מחבת מחבת טפלון כבדה. דווקא מחבת פסים לא תתאים, היות שתערובת צמחונית נוזלית יותר מתערובת בשרית ותידבק לחריצים.

שמן מעט – רק לשימון קל – ועדיף שמן קנולה (נקודת שריפה גבוהה).

להבה להבה בינונית בטיגון (כדי לא לשרוף את הקציצות/המבורגרים מבחוץ ולהשאיר אותם נאים בפנים) ולהבה נמוכה באידוי.