מתכון

מקרון שוקולד של מיקי שמו

לעוגיות טובות המראה יש תדמית של מאפה למקצוענים, אך השד ממש לא נורא

36,418 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מקרון שוקולד של מיקי שמו. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
מקרון שוקולד של מיקי שמו. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

אם זאת הפעם הראשונה שאתם עומדים להכין מקרונים, אתם ודאי קצת לחוצים, כי לעוגיות טובות המראה יש תדמית של מאפה למקצוענים. תכף תראו שהשד ממש לא נורא. אם מקפידים על כמה כללים פשוטים, כגון ניפוי יסודי של החומרים היבשים והקצפה מדויקת של החלבונים, הדרך למקרון מושלם סלולה. בחרו במלית: שוקולד מריר, או שוקולד חלב וקוקוס, וזהו, אפשר לצאת לדרך

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית שוקולד מריר:

למלית שוקולד חלב וקוקוס:

אופן ההכנה

מכינים את המלית:

1

מביאים שמנת מתוקה לסף רתיחה, יוצקים על השוקולד (מריר או חלב, תלוי איזו מלית בחרתם) ומערבבים לתערובת חלקה. למלית שוקולד חלב וקוקוס – מוסיפים קוקוס ומערבבים היטב.

2

מעבירים למקרר לשעה עד שהתערובת נוחה לזילוף.

מכינים את העוגיות:

3

שמים שקדים טחונים, אבקת סוכר וקקאו בקערת מעבד מזון ומערבלים כדקה לאבקה אחידה. מנפים את האבקה דרך מסננת דקה (נפת קמח צפופה מדי והתערובת לא תעבור דרכה). מטרת הניפוי היא להבטיח תערובת אוורירית ונטולת גושים.

4

מקציפים חלבונים במהירות בינונית כדקה. כשהקצף מתחיל להלבין מעט, מוסיפים סוכר בהדרגה ובאיטיות תוך כדי הקצפה (במשך כ-2 דקות). מקציפים 2 דקות נוספות אחרי הוספת הסוכר עד שמתקבל קצף מבריק ויציב אך לא נוקשה.

5

מוסיפים לקצף את תערובת השקדים המנופים ומקפלים בעדינות בעזרת מרית עד לקבלת תערובת אחידה. לוקח קצת זמן עד התערובת מתאחדת. במהלך הקיפול הקצף נופל ומתקבלת מסה שמזכירה דייסה דביקה. אם משתמשים בצבע מאכל, מוסיפים אותו בשלה זה ומערבבים עד שהוא נטמע ומתקבלת תערובת בעלת צבע אחיד.

6

מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם צנתר חלק בקוטר 11 מ"מ ומזלפים כ-120 עיגולים בקוצר 3 ס"מ ובמרווחים של 3 ס"מ לתבניות מרופדות בנייר אפייה. חובטים מעט בתחתית התבניות כדי לשטח את המקרונים ולהוציא מהם אוויר.

7

מניחים לשעה בטמפרטורת החדר (ייבוש המקרוינם בשלב זה יעניק בסוף קליפה קשיחה ומבריקה). נוגעים עם האצבע באחת העוגיות. אם האצבע לא נדבקת והמרקם של העוגיה יבש מעט, סימן שהעוגיות מוכנות לאפייה.

8

מחממים תנור ל-160 מעלות.

9

אופים כ-12-15 דקות עד שהעוגיות תפוחות, יציבות מבחוץ ועדיין רכות בפנים. יש להיזהר מאפיית יתר. מצננים היטב ומפרידים בזהירות מנייר האפייה.

מרכיבים את המקרונים:

10

מעבירים את המלית שבחרנו לשקית זילוף עם צנתר חלק בקוצר 1 ס"מ. מזלפים כפית מהמלית שבחרנו על הצד החלק של מחצית מן העוגיות מכסים בעוגיות שנותרו ומצמידים בעדינות.

11

שומרים בכלי אטום במקרר עד 10 ימים.