מתכון

מרק דלורית אסיאתי

רק תוך כדי העבודה בניו יורק,היא מופיעה בכל התפריטים של המסעדות הטובות, למדתי לאהוב אותה

10,205 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מרק דלורית אסיאתי. צילום: ריאן | סיגנון: רותם ניר
מרק דלורית אסיאתי. צילום: ריאן | סיגנון: רותם ניר

דלורית איזה שם לא מפתה לירק נהדר. אין לי ספק שהירק הזה סובל בארץ מבעיית יחסי ציבור קשה. רק תוך כדי העבודה בניו יורק, שם שמה באנגלית הוא באטרנט סקווש (Butternut Sqaush) והיא מופיעה בכל התפריטים של המסעדות הטובות, למדתי לאהוב אותה. זו גרסה אסיאתית ורעננה למרק חורפי אך קליל.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקישוט:

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-200 מעלות.

2

מוסיפים לציר ירקות ג’ינג’ר, למון גראס, צ’ילי וזרעי כוסברה. מביאים לרתיחה ושומרים את הציר חם על אש קטנה.

3

חותכים כ-1/6 מכמות הדלורית לקוביות קטנות של כ-1/2 ס”מ. שומרים להגשה בתוך מים קרים. את השאר חותכים לקוביות בינוניות (2-1 ס”מ) ומניחים בקערה גדולה. ממליחים ומפלפלים ומוסיפים מעט שמן שומשום. מערבבים הכול היטב, מעבירים בשכבה אחת לתבנית אפייה וצולים בתנור עד שהדלורית רכה ומתחילה להשחים מעט.

4

מאדים שום ובצל במעט שמן שומשום בסיר גדול על אש קטנה-בינונית במשך כ-4 דקות, עד שהם מתרככים מעט.

5

מסננים את הציר דרך שינואה או מסננת צפופה מאוד ומוסיפים 3/4 ליטר ממנו לסיר עם השום והבצל. מוסיפים את הדלורית שאפינו ומביאים לרתיחה. מורידים מהאש וטוחנים בבלנדר. מסננים לסיר נקי. אם יש צורך, מדללים בעזרת ציר. מביאים לרתיחה נוספת, טועמים ומתקנים תיבול. למרק עשיר יותר, אפשר להוסיף מעט (כ-1/2 כוס) שמנת מתוקה או חלב קוקוס.

מגישים:

6

מחממים מעט שמן שומשום במחבת. מסננים היטב את קוביות הדלורית ששמרנו במים קרים ומוסיפים למחבת. זורים מעט קצח, ממליחים, מפלפלים ומשחימים בחום בינוני-גבוה.

7

עורמים את קוביות הדלורית המטוגנות בקערת ההגשה בכמות שתבלוט מעל המרק, ומוזגים סביב את המרק. מניחים מעט עשבי תיבול על הקוביות, זורים מעט קצח על המרק ומגישים.

גיוון: אפשרות מעניינת נוספת היא לטגן את קוביות הדלורית המבושלות בבלילת טמפורה ברגע האחרון ולהוסיף קריספיות מאוד מוצלחת. אם תבחרו לעשות זאת, הגישו את הטמפורה בכלי קטן (מחומם) לצד המרק, כדי שהסועדים יוסיפו אותה תוך כדי אכילה.