מתכון

נקניקיות טלה עם תבשיל כרוב סגול בבירה

שוקרוט: תבשיל איכרים חורפי שעושים ממה שיש: כרוב כבוש, נתחי בשר ותפוחי אדמה בבישול משותף עם בירה

9,617 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
נקניקיות טלה עם תבשיל כרוב סגול בבירה. צילום: דן פרץ | סגנון: עמית פרבר
נקניקיות טלה עם תבשיל כרוב סגול בבירה. צילום: דן פרץ | סגנון: עמית פרבר

מה זה שוקרוט?
יש המון גרסאות לקדרה האלזאסית האהובה, שיש לה נציגות יפה לא רק במיטב מסעדות הביסטרו של פריז אלא גם בדוכני רחוב ובשווקים השונים. השוקרוט הוא מתכון גרמני במקור והוא כנראה סופח לצרפת יחד עם חבל אלזאס-לורן בשנת 1648. מדובר בתבשיל איכרים חורפי שהיה נהוג להכין ממה שיש במזווה: כרוב לבן כבוש; נתחי בשר (לרוב חזיר) בדרך כלל מיובשים, מומלחים, כבושים או מעושנים; ותפוחי אדמה, שהיו הירק הזמין היחיד בחורף. שלושת המרכיבים הללו נכנסו לבישול משותף עם בירה. עם השנים והתפשטות המאכל בקרב עמים נוספים נולדו גרסאות משודרגות, שכללו כרוב טרי, תיבולים שונים (למשל גרגרי ערער) ונקניקיות מסוגים שונים. הבירה הוחלפה ביין לבן ואפילו בשמפניה.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתבשיל כרוב סגול:

אופן ההכנה

מכינים תבשיל כרוב סגול:

1

מחממים מעט שמן בסיר, מוסיפים צימוקים וקוביות חזה אווז ומטגנים 5 דקות תוך כדי ערבוב עד שחזה האווז משחים קלות. מוסיפים כרוב ומטגנים 3 דקות תוך כדי ערבוב עד שהוא מתרכך מעט.

2

יוצקים לסיר בירה, מכסים ומבשלים על להבה בינונית כ-30 דקות.

3

בינתיים מחממים במחבת שמן לטיגון עמוק ומטגנים קוביות תפוחי אדמה עד הזהבה. מוציאים בכף מחוררת ומניחים בצלחת מרופדת בנייר סופג לספיגת עודפי השמן. לחילופין אפשר לאפות את תפוחי האדמה ב-200 מעלות עד הזהבה.

4

מתבלים את התבשיל במלח, פלפל וחרדל, מערבבים וטועמים. מוסיפים את תפוחי האדמה המטוגנים ומבשלים ללא כיסוי עוד 15 דקות או עד שמרבית הנוזלים התאדו.

להגשה:

5

צולים נקניקיות או מטגנים במחבת או בגריל ומגישים בלחמנייה יחד עם תבשיל הכרוב.