מתכון

סביצ’ה דג לבן עם נקטרינות ונענע

שיטת הכבישה הדרום אמריקאית מעצימה את ניגודי הטעמים של הנקטרינות בזכות הלימון שבו כובשים את הדג

42,237 בשלנים התעניינו במתכון זה
סביצ’ה דג לבן עם נקטרינות ונענע. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע
סביצ’ה דג לבן עם נקטרינות ונענע. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע

אפשר לשים אותן על השולחן במקום זר פרחים ולהתפעל מיופיין, אפשר לנגוס בעורן החלק ולהתענג על בשרן העסיסי והחמצמץ ואפשר לקחת אותן למטבח ולגלות שיש להן אישיות יצירתית ורבת גוונים. מבשלים עם נקטרינות.  נסו לשלב נקטרינות בשני צבעים – כתום וירקרק.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מערבבים קוביות דג עם מיץ לימון ומשהים 30-10 דקות – תלוי במידת הכבישה הרצויה.

2

מוסיפים את יתר החומרים, מתבלים ומגישים מייד.

הכל אודות נקטרינה
הנקטרינה, כמו האפרסק ורוב הפירות הנשירים, נולדה בסין והגיעה לעולם המערבי מפרס. ולא, היא לא הכלאה בין אפרסק לשזיף, אלא מוטציה של אפרסק, בעל קליפה חלקה. מתישהו מישהו הדביק לה את השם “אפרשזיף”, ומאז הנקטרינה צריכה להוכיח שאין לה קשר לשזיף.
עונה בניגוד למשמש ולשזיף (שחולקים משמרת) הנקטרינה עוברת איתנו את כל חודשי הקיץ החמים והארוכים כל כך. הזנים הראשונים מופיעים במחירים מופקעים כבר באפריל-מאי והאחרונים נוטשים את המדפים רק באוקטובר. בעולם יש כ-175 זנים שלה. הנפוץ ביותר (גם אצלנו) הוא בעל קליפה כתומה-אדמדמה, שבשרו צהוב-כתמתם. הפרי מוצק יחסית ובטעם מתוק-חמצמץ. יש גם נקטרינות ירקרקות וגם סמוקות שמכונות “מי ורדים”.
איך בוחרים? ממששים: הנקטרינה משתייכת לקבוצת פירות הקיץ המכונה באנגלית Stone fruits, ולכן תמיד כדאי לקנות נקטרינות קשות (כמו אבן). הן ממילא מבשילות ומתרככות אחרי יום-יומיים. מריחים: הנקטרינה צריכה גם להריח כמו פרי שבא לכם לאכול.
איך מאחסנים? כדי להאריך את חיי הפרי כדאי לשמור במקרר, אבל אם הבית ממוזג אפשר גם בטמפ’ החדר