מתכון

סביצ'ה חורף של מאיר אדוני

מנת פתיחה מרעננת של השף מאיר אדוני על בסיס דגים נאים וגרגירי חומוס

6,473 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
סביצ'ה חורף של מאיר אדוני
סביצ'ה חורף של מאיר אדוני

עוד סודות מהמטבח של מאיר אדוני:

  • פטנט לביצים עלומות מושלמות: שוברים בזהירות ביצה לשקית ניילון קטנה של סנדוויץ', קושרים קשר קרוב לביצה, זורקים את השקית למים רותחים למשך 7 דקות ומוציאים.
  • ויניגרט מנצח: תוספת של מחית לימונים כבושים, מיץ מג'ינג'ר טרי שגורר על פומפייה וכמה טיפות רוטב סויה ישדרגו פלאים כל רוטב ויניגרט.
  • קראסט משגע לדגים: מייבשים עלי מרווה טריים בשמש וטוחנים במעבד מזון יחד עם קמח דורום. מצפים פילה של דג בתערובת, ומטגנים על מחבת לקבלת ציפוי קראסטי טעים. התערובת טובה גם לציפוי קלמארי או כל מנה מטוגנת אחרת.
  • רושם קפוא: היום אפשר להשיג קרח יבש – מספקים גם הביתה ולא רק למסעדות. מניחים קרח יבש מרוסק בצלחת ומניחים מעל צלחת פירות או כל קינוח קר אחר. המנה תהיה אפופת עשן ומרשימה ביותר.
  • טוויל מקסים: ממיסים 140 גרם פונדנט ו-140 גרם גלוקוזה (להשיג בחנויות לאפייה) בסיר, ומערבבים עד לקבלת צבע קרמל ענברי. מוסיפים תוספת לפי טעמכם האישי (160 גרם שומשום או שקדים פרוסים או פיסטוקים גרוסים במשקל זהה וכדומה), מערבבים ומסירים מהאש. משטחים על משטח סיליקון ואופים 7 דקות בתנור בחום של 180 מעלות. מצננים כ-2 דקות וחותכים לצורה הרצויה. שומרים בקופסה אטומה. מתקבל טוויל קראנצ'י מדהים, המתאים גם לקינוחים אחרי ארוחה בשרית, לשומרי כשרות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצל מושחם:

לקרם חצילים:

לסביצ'ה:

לטפטוף על הדג:

להגשה:

אופן ההכנה

משחימים בצל

1

מלהיטים מחבת ברזל, מוסיפים רבעי בצל (ללא שמן) ומזהיבים אותם מכל הצדדים תוך כדי טלטול המחבת. מוסיפים סוכר ומים ומזגגים כ-2 דקות. הבצל צריך להיות חי וקשה בפנים, עם טעם מתקתק של מדורה. מצננים ומפרקים את הבצל לעלים.

מכינים קרם חצילים

2

שורפים חציל על הכיריים, עד שהוא רך מאוד מכל צדדיו. מעבירים למעבד מזון יחד עם הקליפה ומוסיפים שמן זית, מיץ לימון וכמה טיפות שמן כמהין. טוחנים למרקם חלק. ממליחים ומפלפלים לפי הטעם.

מכינים סביצ'ה

3

מערבבים בקערה את כל החומרים מלבד פרוסות הדג והארטישוק, ממליחים ומפלפלים לפני הטעם.

מרכיבים את המנה ומגישים

4

מניחים על כל צלחת מחצית מסלט הסביצ'ה, ומסדרים מעל פרוסות ארטישוק ועליהן 3 עלי בצל. פורסים את הדג לפרוסות בעובי 1/2 ס"מ, מזלפים מעט שמן זית ומיץ לימון, ממליחים ומפלפלים ומניחים בתוך עלי הבצל. מקשטים מעל בעלי מיקרו ונגיעות יוגורט. מורחים על הצלחת קרם חצילים, מזלפים מעל כל המנה מעט שמן זית ומגישים מיד.