מתכון

סוכריות טראפלס שוקולד ואגוזי לוז על מקל קינמון

אלגנטי ומפתיע, ברווח שבין סוכריה לארטיק - סוכריות טראפלס עם שוקולד מריר שמתנוססות על גבי מקל קינמון

7,709 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
סוכריות טראפלס שוקולד מריר ואגוזי לוז בקרמל על מקל קינמון. צילום: דניה ויינר
סוכריות טראפלס שוקולד מריר ואגוזי לוז בקרמל על מקל קינמון. צילום: דניה ויינר

תוספת של חמאת קקאו לציפוי השוקולד מבטיחה, שיתקבל ציפוי דקיק וקשה, שמתפצח בפה כמו ציפוי של ארטיקים. פעם הכנתי את הסוכריות וגיליתי שנגמרה לי חמאת הקקאו. ניסיתי לצפות בשוקולד בלבד, והציפוי יצא עבה ולא אסתטי. אז הוספתי שמן. ומה אתם יודעים? זה עבד יופי. אז למי שאין חמאת קקאו בהישג יד – שמן רגיל (למשל חמניות) יעשה את העבודה. את הסוכריות מעשירים בקרוקנט אגוזי לוז. אפשר להחליפו (אבל זה יוצא קצת פחות טעים…) ב-300 גרם ברס – קרוקנט תעשייתי קנוי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרוקנט:

לטראפלס:

לציפוי שוקולד מריר:

אופן ההכנה

מכינים את הקרוקנט:

1

ממיסים סוכר במחבת לקרמל זהוב. מוסיפים אגוזים ומערבבים היטב בעזרת כף עץ, עד שהם מצופים בקרמל, והתערובת הופכת סמיכה וקשה לערבוב.

2

מסירים מהאש ויוצקים מיד לתבנית מרופדת בנייר אפייה. משטחים את התערובת לשכבה דקה ככל האפשר ומניחים לה להצטנן ולהתקשות.

3

שוברים בידיים לפיסות ומעבירים לשקית ניילון עבה מכוסה במגבת. חובטים מעל בעזרת מערוך, עד שמתקבלת תערובת מרוסקת של אבקה וגם שברים קטנים (אפשר לרסק במעבד מזון עם להב מתכת, אבל הוא נוטה להפוך את הקרוקנט לאבקה דקיקה ולכן פחות מומלץ). שומרים בצד עד לשימוש.

מכינים את הטראפלס:

4

מחממים שמנת מתוקה ומלח בסיר לסף רתיחה.

5

יוצקים על השוקולד הנמצא בקערה ומערבבים עד שהוא נמס. מוסיפים חמאה וטורפים לתערובת חלקה ומבריקה. מערבבים פנימה היטב את הקרוקנט שהכנו קודם. יוצקים לתבנית מרופדת בניילון נצמד, מכסים ומעבירים למקפיא לשעתיים, עד שהתערובת מתקשה.

6

מוציאים את מלבן השוקולד מהתבנית (נעזרים בניילון), ופורסים לריבועים בסכין טבול במים רותחים. מגלגלים כל ריבוע לכדור בידיים מאובקות בקקאו. נועצים מקל קינמון ומעמידים על הראש (המקל כלפי מעלה) בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מחזירים למקפיא לשעה עד להתקשות.

בינתיים מכינים את הציפוי:

7

ממיסים במיקרוגל שוקולד וחמאת קקאו. מדי פעם מפסיקים את פעולת המיקרוגל ומערבבים. תהליך ההמסה יהיה ארוך יחסית, כי לחמאת הקקאו לוקח יותר זמן להימס מאשר לחמאה רגילה. מניחים בצד, עד שהתערובת מגיעה לחום שפתיים.

8

מוציאים את הטראפלס מהמקפיא ואוחזים במקל. מטביעים בציפוי השוקולד, כך שהם יצופו מכל הכיוונים. מנערים קצת, כדי לאפשר לעודפי השוקולד לטפטף חזרה לקערה. מניחים שוב על הראש, על תבנית עם נייר אפייה. השוקולד יתקשה בתוך דקה-שתיים לציפוי קשיח ודקיק.

9

שומרים במקפיא, ומוציאים 10 דקות לפני ההגשה. אם מגישים באותו יום, שומרים במקרר.

הצעת הגשה: אפשר להגיש בקערית קטנה על מצע של ברס (אגוזים מסוכרים קצוצים), כמו בתצלום.