מתכון

פאן דה מי עם כתף חזיר, פפריקה מיושנת ורליש פלפלים

ההשראה לכריך מגיעה מטקסס, שם מרפדים כריכים בצ’דר וממלאים בבשר חזיר, שנצלה ברוטב ברביקיו ומפורר לפיסות קטנות

12,173 בשלנים התעניינו במתכון זה
פאן דה מי עם כתף חזיר, צ'דר מיושנת ורליש פלפלים
פאן דה מי עם כתף חזיר, צ'דר מיושנת ורליש פלפלים

הטוסט המושלם | מוטי טיטמן ואור מיכאלי, "מלגו ומלבר"
השניים בחרו בכתף חזיר – נתח שאינו מכיל הרבה שומן באופן יחסי. אחרי השריה במרינדה ובישול ארוך הנתח נעשה רך כמו חמאה וממש מתחנן שיפוררו אותו וידחסו לתוך כריך. נאמנים למסורת הטקסאנית, החליטו השניים לשלב בכריך גם צ’דר, אבל בניגוד למקור הם העדיפו פורמט של טוסט עבה ועשיר במרכיבים. את הטוסט הם קלו בעדינות במחבת תחת משקולת, כך שהוא לא נמעך לגמרי, אבל בכל זאת קיבל אפקט חריכה ואפשר לגבינה להתמוסס ולהתמזג עם הבשר. “וכמובן גם יותר נוח לאחוז בו כשהוא מגיע בצורת טוסט", מוסיף טיטמן. "טעמים מעושנים ומתוקים יוצרים תפאורה מחמיאה לטעמו הדומיננטי של החזיר. 12 שעות השריה במרינדה מספיקות, אבל גילינו ש 24- שעות עוזרות לרכך את הבשר אפילו יותר". הלחם שנבחר למשימה הוא פאן דה מי — לחם לבן מצוין לטוסטים. בתוך הכריך מורחים מיונז מתובל בשורש חזרת מגורר וצלפים, רליש פלפלים (מעין מטבוחה פלפלים, שאפשר להגיש בצלוחית נפרדת או לשלב בתוך הכריך, מתכון למטה) וכמה עלי חסה לתוספת פריכות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרינדה:

לרליש פלפלים

להרכבה

אופן ההכנה

1

מערבבים את כל חומרי המרינדה בתבנית גדולה חסינת חום. מוסיפים את נתח הבשר ומעסים היטב במרינדה. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום ומכניסים למקרר ל-24-12 שעות (הופכים את הנתח מדי כמה שעות).

2

מחממים תנור ל-140 מעלות.

3

צולים מכוסה 3 שעות. בודקים עם מזלג אם הנתח רך מספיק ומוסיפים חצי שעה-שעה במידת הצורך (4 שעות אמורות להספיק).

4

מצננים מעט, מוציאים את הנתח מהמרינדה ומפוררים אותו בעודו חם.

5

מסננים את המרינדה מהתפוזים ומהשום ומוסיפים אליה את הבשר המפורר.

6

שומרים בכלי אטום (כשהבשר מכוסה ברוטב) במקרר עד 5 ימים. אפשר גם לחלק למנות, להקפיא בשקיות ייעודיות ולהפשיר לפי הצורך. מחממים לפני ההגשה.

רליש פלפלים:

7

חותכים פלפלים לרצועות דקיקות ומטגנים במעט שמן זית 15 דקות על להבה בינונית-נמוכה ותוך כדי בחישה עד שהפלפלים מתרככים מאוד. מערבבים עם כף-שתיים שמן זית, כף-שתיים חומץ תפוחים ומתבלים במלח ופלפל שחור לפי הטעם. מרכיבים את הכריך ואוכלים.