מתכון

פודינג לחם מתוק ובייקון

בייקון בתוך מאפה מתוק? שף־קונדיטורית מיכל בוטון מפצירה בכם לנסות ולהנות מטעם מעושן עדין המשתלב היטב עם המתיקות

2,399 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
פודינג לחם מתוק ובייקון. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
פודינג לחם מתוק ובייקון. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

חלקכם בטח מעקמים עכשיו את האף: מה עושה בייקון בתוך מאפה מתוק? אתם לא לבד – כשהכנתי את המנה הזאת לראשונה ב"שבוע האוכל הפולני" הרבה אנשים הרימו גבה, אבל מי שהעז לטעום התאהב. הבייקון נוכח כאן על תקן תבלין: הוא מוסיף טעם מעושן עדין ומתחבר מצוין לתיבול מתוק כמו מייפל או וניל. בייקון זאת לא אופציה עבורכם? אפשר להכין בלעדיו מנה טעימה מאוד, שייעדר ממנה הטעם המעושן, או להמיר ב־100 גרם פירות מיובשים קצוצים.

את הפודינג מומלץ לאפות בכלי שעומקו 6-5 ס"מ, למשל תבנית פיירקס בגודל 20×30 ס"מ. אם אופים בכלי גדול ושטוח יותר, זמן האפייה מתקצר. המתכון הזה כולל הכנת לחם קסטן, אבל אפשר גם להשתמש בחצי כיכר קסטן קנויה (ללא הקרום) או בחצי חלה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

ללחם קסטן:

לסוכריות בייקון:

לחביצה:

לאפייה:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים בצק ללחם קסטן ומתפיחים:

1

שמים בקערת מיקסר קמח, שמרים, אבקת סוכר, חלב ומלח ולשים עם וו הלישה לתערובת אחידה. מוסיפים קוביות חמאה בזו אחר זו וממשיכים ללוש במהירות בינונית כ-20 דקות עד לקבלת בצק רך וגמיש. מכסים במגבת ומתפיחים כשעה עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מעצבים, מתפיחים שוב ואופים:

2

‏ משמנים קלות את תבנית הלחם, מגלגלים את הבצק לצורה מוארכת ומעבירים לתבנית. מכסים במגבת מטבח ומתפיחים שעתיים נוספות עד שהבצק כמעט משלש את נפחו.

3

‏מחממים תנור ל-180 מעלות.

4

‏אופים כ-45 דקות עד שחלקו החיצוני של הלחם משחים. מחלצים מהתבנית ומצננים לחלוטין על רשת.

מכינים סוכריות בייקון:

5

‏ מטגנים במחבת בייקון וסוכר על להבה בינונית תוך כדי ערבוב כ-7 דקות עד שהבייקון משחים מעט והסוכר מתמוסס ומצפה את הבייקון. מורידים מהכיריים ומצננים.

מכינים את החביצה:

6

‏ מרתיחים בסיר חלב ושמנת.

7

בינתיים טורפים חלמונים עם ביצים שלמות וסוכר בעזרת מטרפה ידנית לקצף בהיר. מקפלים בהדרגה את החלמונים המוקצפים לתערובת השמנת והחלב החמה לקבלת תערובת אחידה.

מרכיבים ואופים:

8

מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים תבנית בחמאה.

9

‏חותכים חצי כיכר לחם לקוביות בגודל 2 ס"מ ומסירים את הקרום הקשה. מערבבים את הקוביות בחמאה מומסת, מניחים אותן בתבנית ומפזרים ביניהן סוכריות בייקון. יוצקים למעלה את החביצה.

10

‏מניחים את התבנית בתוך תבנית גדולה ועמוקה ויוצקים לתבנית הגדולה מים (נזהרים שהמים לא ייגעו בתוכן התבנית).

11

‏אופים כ-40 דקות עד שהמאפה מזהיב. מגישים חם עם סירופ מייפל.