מתכון

פנקוטה סילאן מחלב עיזים

מתיקות הסילאן היא מה שדרוש לחלב עיזים כדי להתעלות מעבר לחמצמצות הטבעית שלו ובדיוק הטוויסט שמשדרג את הפנקוטה

5,518 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2016
פנקוטה סילאן מחלב עיזים. צילום: דן פרץ | סגנון: דיאנה לינדר
פנקוטה סילאן מחלב עיזים. צילום: דן פרץ | סגנון: דיאנה לינדר

הנה משהו שגיליתי במהלך ההכנות לכתבה: השילוב בין חלב עיזים לסילאן הוא שוס! המתיקות של הסילאן היא בדיוק מה שדרוש לחלב העיזים כדי להתעלות מעבר לחמצמצות הטבעית שלו. וזה בדיוק הטוויסט שיכול לשדרג את הפנקוטה למשהו שמעבר לקינוחי החג הרגילים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מביאים לרתיחה את כל החומרים למעט ג’לטין וסילאן בסיר. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-15 דקות על סף רתיחה.

2

שמים ג’לטין בקערה קטנה ויוצקים 4-3 כפות מים. ממתינים 5 דקות ומוסיפים את הג’לטין לסיר. מסירים מייד מהכיריים, מערבבים היטב ומסננים את התערובת.

3

יוצקים מעט סילאן לקעריות הגשה ויוצקים עליהן את תערובת השמנת. מצננים לטמפ’ החדר. מכסים את הכלים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה.

4

הופכים את הפנקוטות על צלחות הגשה (מבצעים חיתוך קטן בכלים והן מחליקות החוצה). יוצקים מעל מעט סילאן ומגישים.

קרוב לבית
"יום אחד נסעתי לעשות קניות בסופר ליד הבית שלי בפרדס חנה, ובחוץ חנה בחור שמכר תאנים מעל מכסה המנוע של רכבו. היו לו הרבה מגשים, ובכל מגש היו לפחות 40 זנים של תאנים יפהפיות מכל מיני צבעים – שחורות, ורודות, ירוקות. הוא סיפר לי על איש בשם דני יקיר מבנימינה, שבתור תחביב התחיל לגדל תאנים, והיום יש לו אוסף של 200 זנים שהוא מגדל בבוסתן ליד הבית. קניתי מהבחור 15 מגשים, ומאז אני מזמין מדני בכל שנה מגוון אדיר של תאנים וחוגג עליהן במסעדה לאורך כל העונה.”

כך מתאר עמוס שיאון, השף והבעלים של מסעדת “הלנה” בנמל קיסריה, את ה”אני מאמין” של המסעדה שלו. כבר מיומה הראשון לפני 8 שנים הובילה המסעדה אג’נדה של טיפוח יצרנים ומגדלים מקומיים, אבל לא סתם מקומיים, אלא כאלה שנמצאים ממש קרוב למסעדה. “שפר מזלנו שיש לנו מיקום מעולה,” מספר עמוס. “כמה ק”מ מכפרי דייגים כמו פרדיס וג’יסר, משם מגיעים פירות הים והדגים המקומיים. את הירקות והפירות אנחנו מקבלים ממגדלים בעמק חפר כמו חברת ‘עלה עלה’, דני מהתאנים ואחרים. ויש כאן גם הרבה מחלבות ויקבים שמספקים לנו תוצרת."

כפועל יוצא האוכל ב”הלנה” מאוד עונתי ומתכתב גם עם הטרנדים הקולינריים המובילים. בתפריט הקיץ תמצאו מנות יצירתיות ומרעננות כמו קרפאצ’ו דג ים עם סורבה מלפפון ועראק, קרפאצ’ו של שרימפס קריסטל (הזן המקומי) עם תאנים שחורות וצ’ילי, ואנשובי כבוש על טאבולה של עשבי תיבול, ענבים ירוקים ויוגורט כבשים.

המיקום על הים מבשר לכאורה על מלכודת תיירים קלאסית, אבל השירות המוקפד וטיב האוכל יכבשו גם את אחרון הספקנים.

[הנמל העתיק קיסריה, טל’ 04-6101018, כל השבוע 24:00-12:00]