מתכון

פסטה טרייה עם רצועות בקר מוקפצות

רצועות בקר מוקפצות בשמן זית ועגבניות מיובשות על פסטה טרייה קרועה בשני טעמים - בזיליקום וצ'ילי

36,917 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2011
פסטה טרייה עם בקר מוקפץ של יהודית אביב
פסטה טרייה עם בקר מוקפץ של יהודית אביב

כבר כמה שנים שאני מכינה פסטה בבית. ברגע שטועמים פסטה טרייה שהוכנה בבית, קצת קשה לחזור אחורה ולאכול את התעשייתית. האמת, שזה מאוד קל להכין פסטה בבית, חוץ מהבלאגן שהקמח עושה, שזה בערך הדבר היחיד שגורם לי להתלבט האם לשלוף את המכונה או לא, זה פשוט פשוט ובאמת כל אחד יכול….וזה כל כך טעים! אגב, האיטלקים קוראים לפסטה הקרועה סטראצ'טי די פסטה. אז הכנתי פסטה בשני טעמים – בזיליקום וצ'ילי פיקנטי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

נתחיל עם חליטת הבזיליקום. שמים בקערית ושופכים על העלים מים רותחים. משאירים כך כמה דקות, מסננים, מקררים וסוחטים היטב לפני שמכניסים לבצק (אפשר להעביר למי קרח כדי לקרר).

בצק הפסטה

2

אפשר ידנית כמו בשיטה המסורתית - יוצרים גומה בקמח, לתוכה שוברים שתי ביצים ומתחילים לקשקש את הביצים תוך כדי הוספת קמח מהצדדים עד שמתחיל להיווצר בצק ואז לשים עם הידיים 7-10 דקות . מחלקים לשני חלקים שווים ולכל חלק מוסיפים את התוספת. לשים כל חלק בנפרד עד שהתוספות נטמעות היטב בבצק. (אפשר להכין הכל מהתחלה במיקסר). עוטפים כל חלק בניילון נצמד ומניחים על השיש למנוחה של חצי שעה. מרדדים במכונת פסטה תוך כדי קימוח מידי פעם, מתחילים מהשלב העבה יותר של המכונה - מעבירים פעם ראשונה, מקפלים את הבצק ומעבירים שוב עוד פעם פעמיים עד שהבצק מקבל צורה יפה וחלקה. מקטינים את השלבים ומעבירים את הבצק עד שמגיעים לשלב שבו הבצק דק כמו נייר. קורעים חתיכות עם הידיים ומניחים על תבנית מקומחת עד שמסיימים את כל הבצק. מרתיחים בסיר גדול מים, כשהמים רותחים מוסיפים כשתי כפות מלח ומשאירים על רתיחה עדינה. בינתיים מכינים את רוטב הבשר.

הרוטב

3

מחממים שמן זית על מחבת, כשהשמן חם מאוד והמחבת מעלה עשן מניחים את רצועות הבשר אחד אחד, לא בבת אחת כי אז מורידים את טמפרטורת השמן והבשר מתאדה ולא נצרב. מניחים כך את כל הבשר, מוסיפים את השום הפרוס, העגבניות המיובשות, גרידת לימון, עלי בזיליקום, מלח ופלפל. צורבים כך כ- 5-6 דקות עד שהבשר מוכן. בינתיים בזמן שצורבים את הבשר מבשלים את הפסטה במים הרותחים - שמים את כל הפסטה במים ומבשלים עוד כ-5 דקות מהרגע שהיא צפה. מעבירים מיד למחבת עם הבשר, מערבבים הכל יחד עוד 2 דקות ומגישים מיד.