מתכון

פרלינים במלית ממרח לוטוס

קינוח טעים, טבעוני, נראה מיליון דולר ומרכיביו הם רק שוקולד, ממרח לוטוס וסבלנות

8,270 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
פרלינים במלית ממרח לוטוס. טל אייזנמן
פרלינים במלית ממרח לוטוס. טל אייזנמן

קינוח טעים, טבעוני, נראה מיליון דולר ומרכיביו הם רק שוקולד, ממרח לוטוס והמון סבלנות.

גם אם לא הכנתם מעולם פרלינים בבית, זה יופי של מתכון להתחיל ממנו. אז רוצו להניח את ידיכם על מדחום למטבח ותבנית לפרלינים (סיליקון או פוליקרבונט, לא משנה), והכינו גם אתם פרלינים במילוי לוטוס. לגרסה הטבעונית – ודאו שבחרתם בשוקולד פרווה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מתוך ה-250 גרם שוקולד מריר שוברים 200 גרם לקערה וממיסים במיקרוגל בפולסים של 15-20 שניות. בודקים עם מדחום שהטמפרטורה של השוקולד המומס מגיעה לכ-50 מעלות, מוסיפים את שאר השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד המוצק נמס וכל תכולת הכלי מצטננת לטמפרטורה של 31-32 מעלות. זו טמפרטורת העבודה שלנו.

2

מוזגים את השוקולד הנוזלי לתבנית הפרלינים כך שכל השקעים יתמלאו בשוקולד. אחרי שהתבנית התמלאה דופקים אותה קלות במשטח העבודה כדי להוציא בועות אוויר שנכלאו בפנים, ואז שופכים את השוקולד בחזרה לקערה (יש להיעזר במרית או קלף כדי להחליק את פני התבנית ולנקות אותה משוקולד כך שתישארנה רק קונכיות שוקולד דקיקות בתוך השקעים).

3

מכניסים את התבנית למקרר ל-20 דקות כדי שהשוקולד יתקרר ויתקשה.

4

מכניסים את ממרח הלוטוס למיקרו לכמה שניות כדי שיתרכך ונותנים לו להצטנן. תיכף נזליף אותו לקונכיות השוקולד, אז אסור שהוא יהיה חם מדי.

5

מעבירים את ממרח הלוטוס לשק זילוף (למען האמת הספיקה לי גם שקית קטנה של סנדוויצ'ים, על אף החשש שהיא "תתפוצץ"...). מוציאים את קונכיות השוקולד ומזליפים לתוכן בזהירות את ממרח הלוטוס. חשוב לא למלא עד הסוף אלא להשאיר 2-3 מ"מ. דופקים קצת במשטח העבודה כדי להוציא בועות אוויר כלואות.

6

מכניסים שוב למקרר ל-20 דקות עד שהלוטוס יתקרר ויתקשה.

7

אם השוקולד שלנו התקרר בינתיים מחזירים אותו לטמפרטורת עבודה (31-32 מעלות) ומוזגים אותו לתבנית הפרלינים. דופקים קצת במשטח העבודה כדי להוציא בועות אוויר ושופכים עודפי שוקולד בחזרה לכלי.

8

שוב מכניסים למקרר ל-20 דקות עד שהשוקולד יתקרר ויתקשה.

9

מחלצים את הפרלינים המוכנים ואוכלים בהנאה.