מתכון

פרסבורגר פרג ואגוזים

העוגיות הקלאסיות הללו יחזירו אתכם לטעמי הילדות

11,930 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
פרסבורגר פרג ואגוזים. צילום: דניאל לילה | סגנון: טליה אסיף
פרסבורגר פרג ואגוזים. צילום: דניאל לילה | סגנון: טליה אסיף

מדובר במאפה שממלאים בפרג ואגוזים. לרוב מכינים בצורת סהרונים, אבל לפעמים מכינים רולדה. הכי חשוב לקנות פרג טחון טרי – פרג טחון מראש עלול להיות מריר. שימו לב לעיצוב המיוחד: ממלאים עיגול בצק ומגלגלים כך שמתקבל סהרון סגור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

לזיגוג:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

מערבלים את חומרי הבצק במיקסר עם וו לישה 8 דקות לפחות עד לקבלת בצק גמיש ולא דביק. מכסים ומניחים במקרר מכוסה לשעתיים (ואפשר עד לילה).

מכינים את המלית:

2

מביאים לרתיחה מים וסוכר בסיר ומבשלים 3 דקות לקבלת סירופ. מוסיפים דבש, חמאה, מיץ וקליפת לימון ובוחשים. מסירים מלהבת הכיריים. מוסיפים תוך כדי בחישה פרג, תבלינים, צימוקים ואגוזים. אם התערובת נוזלית, מוסיפים פירורי ביסקוויט. מצננים.

3

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

ממלאים, מעצבים ואופים:

4

מחלקים את הבצק ל-18 פיסות בגודל שווה (במשקל 45 גרם כ”א). מגלגלים כל פיסה לכדור על משטח מקומח ומרדדים את הכדורים לעלים עגולים ודקים. מניחים בבסיס כל עיגול כפית מלית, מגלגלים כלפי הזווית החדה ומעגלים את הקצוות מעט כלפי פנימה ליצירת צורת סהרון. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.

5

טורפים את חומרי הזיגוג ומברישים את הסהרונים.

6

אופים כ-18 דקות עד שהבצק תפוח, יציב וזהוב.

באותה שיטה מכינים:
רולדות פרג ואגוזים חוצים את הבצק ומרדדים כל מחצית על משטח מקומח קלות. מניחים בבסיס הצלע הארוכה של כל מלבן חצי מכמות המלית ומגלגלים לרולדה. מסדרים את הרולדות בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומתפיחים 10 דקות. מברישים בזיגוג ואופים 25 דקות עד שהבצק תפוח, יציב וזהוב.