מתכון

צ'ילי קון קרנה

מבשלים כמו חמין - כל הלילה בתנור, עד שהטעמים מעמיקים ונמסכים לחלוטין זה בזה

33,992 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

אני מבשל את הצ'ילי שלי כמו חמין – כל הלילה בתנור, עד שהטעמים מעמיקים ונמסכים לחלוטין זה בזה – אבל אפשר בהחלט להסתפק ב-4 שעות על להבה נמוכה. אם הולכים על השיטה הראשונה כדאי לבדוק פעם או פעמיים במהלך הלילה שיש מספיק נוזלים. משתמשים באבקת הקקאו על תקן תבלין, ויש עוד הפתעה: לפני ההגשה מגררים על התבשיל שוקולד מריר, שפותח את הטעמים ומעשיר את המרקם (קצת כמו מה שחמאה עושה לריזוטו). את התבשיל האצטקי המפואר הזה מגישים עם שמנת חמוצה, גבינת צ'דר, נאצ'וס, ביצת עין ומוחו וֶרְדֶה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מחממים סיר גדול וכבד עם שמן זית ומאדים בצל 3 דקות על להבה בינונית-גבוהה עד לשקיפות. מוסיפים שום ומטגנים עד שעולה ניחוח. מוסיפים עגבניות מרוסקות ומאדים כ-15 דקות עד שאין כמעט נוזלים בסיר.

2

מוסיפים כמון, קקאו, קינמון, עלי דפנה, צ'יפוטלה ובשר טחון ומבשלים כ-5 דקות תוך כדי ערבוב עד שצבעו נעשה אטום.

3

מוסיפים שעועית ויוצקים מים לכיסוי ועוד 2 ס"מ ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים על להבה נמוכה לפחות 4 שעות עד שהשעועית רכה מאוד. מתבלים במלח. לחילופין אפשר להעביר למשך הלילה לתנור שחומם ל-100 מעלות. במקרה כזה בודקים את מפלס הנוזלים פעם או פעמיים במהלך הבישול ומוסיפים מים אם צריך.

4

יוצקים כמה כפות מהתבשיל לכל קערת הגשה אישית, מגררים מעט שוקולד ומפזרים מעט צ'ילי גרוס, גבינת צ'דר מגוררת וחלפניו כבוש. מניחים מעל ביצת עין ומגישים עם נאצ'וס, שמנת חמוצה (או קרם פרש) ומוחו ורדה.