מתכון

צלי בקר באגסים ושורש פטרוזיליה

מנת צלי מעודנת, מעודכנת וחגיגית שתכבוש את ארוחת החג בסערה

7,879 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
צלי בקר באגסים ושורש פטרוזיליה. צילום: ריאן
צלי בקר באגסים ושורש פטרוזיליה. צילום: ריאן

Patience! (סבלנות) — צורח השף הצרפתי, וכל התלמידים, לבושים במדים, לוקחים שני צעדים אחורה מהכיריים, אוחזים בידם במלקחיים, מתים לגשת אל הסיר ולהפוך סופסוף את נתח הבשר אבל לא, עוד קצת, עוד טיפה. סבלנות. הצליל המשכר של הבשר הנחרך (פסססס….). ריח מיצי הבשר עם שאלוטס ותימין, הזכיר לי מיד את הריחות, שאפפו את בית הספר לבישול ה"קורדון בלו" בפריז. ואז הבנתי — במשך שנה שלמה של לימודים הכנתי בעצם צלי. זה מה שלמדתי לעשות, על זה נבחנתי אינספור פעמים, וזה מה שאני יודעת לעשות הכי טוב. אז בבית הספר זה היה צלי בשמות צרפתיים מפונפנים ובטעמים לא לגמרי מעודכנים, אבל אין שום סיבה שהצלי הבא שלכם לא יהיה הכוכב בארוחת החג הקרובה, בלי שאיש יגיד שאתם לא חדשניים.

זוהי מנת צלי מעודנת ומעודכנת: שורש פטרוזיליה ואגסים מתובלים בשום, לימון ותימין יוצרים מתקתקות נעימה וחגיגית. כתוספת ליד, בטטות או ארטישוק ירושלמי ילכו מצוין וגם קוסקוס ישתה את הרוטב בשמחה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים שמן זית בסיר רחב ושטוח לחום בינוני-גבוה.

2

מפלפלים את נתחי הבשר וסוגרים אותם בסיר כ-5 דקות מכל צד, עד שמשחימים מכל הצדדים. מוציאים את הנתחים לצלחת.

3

מטגנים בצלי פנינה, שום, קליפת לימון ותימין באותו סיר כ-5 דקות. מוסיפים יין לבן ומגרדים את המשקעים בעזרת כף עץ. נותנים ליין להצטמצם כ-5 דקות.

4

מחזירים את הבשר ואת מיצי הבשר שנותרו בצלחת לסיר. מוסיפים אגסים, שורשי פטרוזיליה, עלה דפנה ו-2 כוסות מים עד לגובה שלושה רבעים מתכולת הסיר ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים על חום נמוך כשעתיים, עד להתרככות הבשר. כל חצי שעה מרטיבים את הבשר בנוזלים.

5

מוסיפים מלח ומגישים.