מתכון

קארי חצילים, אפונה וטופו

רוטב הקארי מקצר את רשימת הרכיבים ושלבי ההכנה — הוא מלא בג’ינג’ר, למון גראס, צ’ילי ושום ומעניק לתבשיל שפע טעמים

32,969 בשלנים התעניינו במתכון זה
קארי חצילים, אפונה וטופו. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
קארי חצילים, אפונה וטופו. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

רוטב הקארי האדום מקצר את רשימת הרכיבים ואת שלבי ההכנה — הוא מלא בג’ינג’ר, למון גראס, צ’ילי ושום ומעניק לתבשיל שפע טעמים במהירות ובקלות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים סיר רחב או ווק עם שמן אורז על להבה גבוהה ומקפיצים שאלוט, ג’ינג’ר ופלפל חריף 2 דקות להזהבה קלה. מוסיפים חציל וטופו ומקפיצים או מערבבים 2 דקות. מתבלים ברוטב סויה ומניחים לו להיספג בהם. שימו לב: ההקפצה או הערבוב חייבים להיות רציפים, אחרת הירקות ייחרכו.

2

מוסיפים קרם קוקוס ורוטב קארי ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים על להבה נמוכה 5 דקות או עד שהחצילים מתרככים במידה הרצויה לכם. אם כל הנוזלים מתאדים במהלך ההקפצה, מוסיפים כף-שתיים מים. טועמים ומאזנים טעמים (חריפות אפשר למתן על ידי הוספת קרם קוקוס, מרק או מים).

3

מוסיפים אפונה ונבטים, מערבבים דקה ומסירים מהכיריים.

4

מוסיפים בזיליקום ומגישים עם אורז. נשמר עד 3 ימים בקופסה אטומה במקרר.

רוטב סויה בהירה מבוסס על פולי סויה מותססים. תהליך התסיסה מפיק רוטב מלוח, שטעמיו מתפתחים על הלשון. אין מאכל אסיאתי ששלם בלעדי הרוטב הזה.
רוטב קארי אדום רוטב פיקנטי ועשיר בטעמי שום, שאלוט, למון גראס, גלנגל, קפיר ליים וכוסברה. בשילוב עם נוזל או קרם קוקוס הרוטב הוא כל מה שנחוץ להכנת מנת הקארי הקלאסית. מתאים גם למרינדות ורטבים לסלט.

לוהט אבל לא נשרף
שמן האורז מופק מהחלק הפנימי של גרגרי האורז. נקודת הרתיחה שלו גבוהה במיוחד — 260 מעלות צלזיוס — ולכן הוא לא נשרף ולא מאבד מערכיו הבריאותיים הרבים גם בחשיפה לחום גבוה. הוא מהווה מקור עשיר לנוגדי חמצון, מכיל ויטמין E ואומגה 3 ו-6. השמן ניטרלי בטעמו, לכן מתאים גם לבישול וגם לאפייה. להשיג ברשתות השיווק. אם אין שמן אורז ניתן להחליף אותו בכל שמן ניטרלי.