מתכון

קציצות בשר של סבתא סולטנה

מתכון ביתי אמיתי לקציצות בשר שכל המשפחה תשמח לטרוף - עם אורז או פירה, בפיתה או ישר מהמקרר

68,320 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
קציצות בשר של סבתא סולטנה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
קציצות בשר של סבתא סולטנה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

יונית: "סבתא סולטנה, אמא של אבא שלי, היתה בשלנית מקצועית, שהכינה אוכל למפעלים ולבית ספר בלוד. בימים ההם היה נהוג שהכלה מאמצת את המטבח של בית בעלה, וסבתא סולטנה לימדה את אמא שלי את כל המתכונים מהמטבח האוג'די. כמו כל בנות דורה היא בישלה לפי העין, ולמזלי אמא שלי רחל מדדה הכל בתהליך הלמידה, כך שכל המתכונים הגיעו אלי כבר מדויקים ובלי ניחושים." הסוד של הקציצות של סולטנה טמון בכמות גדולה של נוזלים שהן מכילות (לעיסה מוסיפים אפילו מים). בזכותם הן רכות ואווריריות במיוחד. חשוב לתת להן לנוח לפני הטיגון כדי שלא יתפרקו במהלכו. אפשר להגיש אותן עם או בלי רוטב.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי וטיגון:

לרוטב:

אופן ההכנה

מכינים את תערובת הקציצות:

1

מחממים סיר עם שמן ומטגנים בצל כ-5 דקות על להבה בינונית עד שהוא מתחיל להזהיב. מכבים את האש.

2

מניחים שיני שום בסיר נפרד, יוצקים 1/4 כוס מים ומביאים לרתיחה. מסירים מהכיריים ומועכים את שיני השום עם המים שנותרו בסיר למחית גסה בעזרת מוט ריסוק ידני.

3

שמים בשר בקערה. מוסיפים את מחית השום, הבצל המטוגן ואת יתר החומרים ולשים בידיים לעיסה אחידה. מוסיפים 1/4 כוס מים ומערבבים. מכסים את הקערה ומעבירים למקרר לשעתיים.

בינתיים מכינים את הרוטב:

4

מחממים סיר רחב עם שמן ומטגנים בצל 6-5 דקות על להבה בינונית עד הזהבה. מוסיפים שום ומטגנים כמה שניות עד שעולה ניחוח. מוסיפים עגבניות מגוררות, רסק עגבניות וסוכר מערבבים חצי דקה.

5

מוסיפים ½2 כוסות מים ותבלינים ומביאים לרתיחה. מנמיכים ללהבה בינונית ומבשלים 10 דקות ללא כיסוי עד שהרוטב מוכן. מתקנים תיבול.

מטגנים את הקציצות ומבשלים ברוטב:

6

מחממים שמן לטיגון חצי עמוק.

7

יוצרים מהתערובת קציצות בקוטר כף היד, טובלים אותן בביצה ובקמח ומטגנים בשמן החם כ-6-5 דקות מכל צד עד שהן נאטמות. מוציאים בעזרת כף מחוררת לצלחת מרופדת בנייר סופג או מעבירים ישירות לרוטב.

8

מכסים את הסיר ומבשלים את הקציצות ברוטב 20 דקות עד שהן מוכנות והרוטב מסמיך.

9

הקציצות נשמרות עד שבוע במקרר.