מתכון

רולדת שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה

אמא היתה ממלאת את הרולדה בקצפת או בפודינג; אני הלכתי על מוס עדין של שוקולד מריר והוספתי דובדבני אמרנה

7,087 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
רולדת שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה של רות אוליבר | צילום: בועז לביא | סגנון: עמית פרבר
רולדת שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה של רות אוליבר | צילום: בועז לביא | סגנון: עמית פרבר

בלילות ללא שינה היתה שרה חברוני טווה רעיונות לעוגות עתירות קרם והדר ואופה אותן למחרת בבוקר. לא פלא שבִּתה הפכה לאמנית אפייה יצירתית מאין כמותה. רות אוליבר דפדפה במחברות המתכונים הישנות ועדכנה את העוגות של אמה בעדינות ובאהבה. כך באה לעולם רולדת שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה, ועוד יצירות נוסטלגיות שהותאמו לרוח הזמן.

בבקרים של ימי שבת הייתי מתעוררת מוקדם. אבא היה מושיב אותי לידו במטבח, מכין לי קפה (עם טיפה קפה שחור והמון חלב) וחותך לי פרוסה דקה מהרולדה של אמא. את העוגה הייתי אוכלת לאט ועוקבת בנגיסות אחרי הצורה של הספירלה עד שהיתה נעלמת כולה. כשסיימתי לא הייתי צריכה אפילו לבקש תוספת — אבא ידע שאם הוא לא יגיש לי מייד עוד פרוסה, אתחיל לצרוח ואפריע לאמא לישון. אמא היתה ממלאת את הרולדה בקצפת או בפודינג; אני הלכתי על מוס עדין של שוקולד מריר והוספתי דובדבני אמרנה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטורט:

למוס שוקולד:

לציפוי:

אופן ההכנה

מכינים את הטורט:

1

מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים ומרפדים תבנית בניר אפייה. מקפידים להשאיר שוליים בולטים של נייר אפייה (הם יעזרו לנו לחלץ את הטורט מהתבנית).

2

שמים חמאה וחלב בסיר קטן ומחממים מעל להבה בינונית עד שהחמאה נמסה. מצננים לטמפ’ החדר.

3

מקציפים ביצים עם סוכר כ-6 דקות עד לקבלת קצף תפוח ובהיר.

4

מנפים יחד קמח וקקאו ומקפלים אותם בהדרגה לתוך קצף הביצים. מוסיפים לתערובת את החמאה והחלב תוך כדי בחישה עדינה, מערבבים לתערובת אחידה ויוצקים לתבנית.

5

אופים 15-12 דקות עד שפני הטורט קפיציים למגע אך הטורט לא יבש. מוציאים מהתנור ומצננים 5 דקות.

6

פורשים על משטח העבודה מגבת שרוחבה גדול מרוחב התבנית. מחלצים את הטורט מהתבנית בעזרת שולי נייר האפייה, מניחים אותו על המגבת ומגלגלים אותו לרולדה בעזרת המגבת. מניחים בצד לשעה לצינון. צינון הטורט באופן הזה שומר עליו עסיסי ומבטיח שהגלגול לרולדה אחרי המילוי יהיה קל.

מכינים מוס שוקולד:

7

ממיסים שוקולד בחלב במיקרוגל ומערבבים היטב. מוסיפים חמאה ומערבבים עד שנטמעת. מצננים לטמפ’ החדר.

8

מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה ומקפלים לתערובת השוקולד.

ממלאים את הרולדה ומקפיאים:

9

פורשים את הטורט על משטח העבודה, מסירים את נייר האפייה והופכים אותו כך שהצד שהיה עם הנייר יהיה כלפי מטה. מורחים את הקרם בשכבה אחידה ומפזרים דובדבנים (שומרים כמה דובדבנים לקישוט). מגלגלים לרולדה מהודקת ומעבירים למקפיא לשעה.

מצפים:

10

מניחים שוקולד בקערה. מביאים שמנת מתוקה לרתיחה (אפשר במיקרוגל), יוצקים על השוקולד ומערבבים לתערובת אחידה. מניחים את הרולדה על רשת כשתבנית מתחתיה. יוצקים את הציפוי מעל העוגה ומקשטים בדובדבנים. שומרים מכוסה במקרר עד 3 ימים.