מתכון

שניצל תירס תוצרת בית

השניצל האהוב בגרסה ביתית, שיש לו טעם בדיוק כמו לזה המוכן שאתם מכירים - רק יותר בריא

8,800 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
שניצל תירס תוצרת בית2. צילום: ניבה קרן אור
שניצל תירס תוצרת בית2. צילום: ניבה קרן אור

הילדים שלי לא ממש שמחים מהפיכתה של אמא שלהם למישהי שבריאות זה ״אישיו״ עבורה.
היה להם הרבה יותר נחמד (כנראה) כשהסכמתי לקנות שניצל מוכן, פסטרמה, גבינה צהובה וחמאת בוטנים על בסיס קבוע ובלי חשבון.

אבל אי אפשר עכשיו. כן, גם בגלל ששניצל מוכן, פסטרמה, גבינה צהובה וחמאת בוטנים אינם בריאים ואני ממש אבל ממש לא רוצה לתת להם ״אוכל״ כזה (שיותר קרוב בהרכבו לחטיפים וממתקים מאשר לאוכל ראוי) אבל, זו לא הסיבה היחידה שהפסקתי לקנות את כל אלה. הפסקתי גם בגלל שהוא ממש ממש יקר. עכשיו הולך להגיע איזה וידוי קטן, אישי קצת, אבל אמיתי לגמרי: שיקול של חיסכון בעלויות האוכל אולי ישמע זניח לחלק מהקוראים, אבל עבורי, כאמא למתבגרים וכאשה שלא חיה ברווחה כלכלית, זה מאוד משמעותי. הבנטו מאפשר לי יצירתיות גם באוכל פשוט, וכשאני מכינה להם אוכל יפה הם לא מרגישים ״חסרים״ גם בימים קשים יותר.

אנחנו ההוכחה לכך שמעבר לעובדה שקל לשלב בבנטו אוכל בריא באופן שהילדים שמחים לאכול אותו, הבנטו הוא פשוט פתרון מעולה לחיסכון בעלויות האוכל.
בכדי לא להשאיר את המועקה הזו באוויר, אני מייד משנה אווירה, ועוברת לספר לכם על גילוי מתכון מדהים, מהמם, נהדר, משמח וכל אלה יחד אשר אל נוסחתו הגעתי לאחרונה והוא רומם את רוחם של כל בני הבית, ואת המתבגרים בראש ובראשונה: שניצל תירס!

מדובר במתכון שחתרתי לנוסחה שלו כבר לא מעט זמן. נסיונות שונים הניבו את ה״כמעט״, אבל רק כשהגעתי לנוסחא הזו הודיעו לי הילדים שלי בשמחה גדולה ש״יש לזה טעם של שניצל תירס אמיתי״. ואני חייבת לציין עוד משהו קטן לפני המתכון: העלות של השניצל הזה ממש ממש (אבל ממש) נמוכה, הטעם שלו פשוט מצוין והכל בריא ובעיקר נמצא בשליטתנו (כי אל תתפתו לחשוב ששניצל תירס תעשייתי זה אוכל בריא… זה לא).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי:

אופן ההכנה

1

מבשלים בסיר נירוסטה בינוני את המים יחד עם המלח, הפלפל וגרגרי התירס על להבה גבוהה. כשהמים רותחים מנמיכים את הלהבה ויוצקים אל תוך הסיר, בזרם דק ותוך עירבוב מתמיד, את קמח התירס.

2

מערבבים במרץ רב עד שתכולת הסיר הופכת למעין גוש צמיגי כזה.

3

מורידים את הסיר מהכיריים, ומשטחים את העיסה הבצקית בתוך תבנית רחבה, מהדקים היטב בעזרת הידיים, למשטח בגובה אחיד, של 7 מ״מ בערך.

4

עוטפים את התבנית בניילון נצמד ושמים במקרר, לפחות לשעה, אבל אפשר גם יום שלם אפילו יומיים.

5

כשרוצים להכין את השניצלים חותכים את העיסה הקרה לצורות הרצויות, אפשר בחותכני עוגיות ליצירת דינוזאורים, כוכבים, לבבות - מה שבא לכם, אפשר סתם ריבועים, כמובן. העיסה יוצאת ממש בקלות מהתבנית.

6

טובלים את הצורות בביצה טרופה או בעיסת הקמ והמים, ואז טובלים אותם בקערת פירורי לחם עד לציפוי מלא.

7

מטגנים את השניצלים במחבת משומנת קלות (עדיפות לטיגון בשמן מכבישה קרה) , מכל הצדדים, עד לקבלת השחמה רצויה וקראסט. אפשר לטגן רק קלות ואז להכניס לגריל מתחת לתנור לקבלת הקראסט, תלוי בכם ובמידת סלידתכם מטיגון. אצלנו זה נטרף בשניות (אני תמיד מצילה כמה חתיכות לבנטו).