רינת צדוק
סל וחומר
מפתחת המתכונים המוכשרת של מאפיית לחמים, חולמת וחיה אוכל מילדותה. רוחשת חיבה עזה לתוצרת מקומית טרייה ולמתכונים בריאים ונגישים עם טעם וריח של בית. כותבת את הטור סל וחומר.
עקבו אחרי

מדורת השבט

מזג האוויר האביבי המושלם הוא הזמן ליהנות מארוחות בחיק הטבע, אבל פיקניק בחוץ הוא לא רק "על האש" המסורתי. רינת צדוק מציעה לקחת את האש לכיוונים חדשים ולהכין בעזרתה ארוחה שלמה המתבססת על אפייה, צלייה וטיגון של חומרי הגלם הכי מקומיים שלנו

29 באפריל 2019
שווארמה שורש סלרי של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם
שווארמה שורש סלרי של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם

מיד כשהאביב מתחיל לתת סימנים אני מוציאה את כל המשפחה החוצה לארוחות גדולות בטבע, ליהנות מהשמש שסוף סוף מגיחה, אבל בעיקר בשביל לבשל יחד – מההתחלה ועד הסוף. בארוחות היומיום, בטח כאלו שמכנסות הרבה אנשים, בדרך כלל בן אדם אחד עומל במטבח לבדו וכולם מתיישבים יחד ליד השולחן רק כשהכל כבר מוכן. כשמבשלים בחוץ – כולם עובדים בשיתוף והארוחה מתרחשת תוך כדי הכנתה: אוכלים מה שיורד מהאש.

 

האש היא פלא קולינרי – כמו שכולנו יודעים הבשר נצלה הכי טוב על גחלים, אבל האש מחוללת פלאים גם בירקות, פירות ואפשר אפילו לאפות בעזרתה. האביב הזה מחדשים את הרפטואר ואופים על האש הגלויה פיתות מחיטה מקומית (שבדיוק בעונה הזאת נטחנת לקמח) או מאפה דגים, צולים חסות עם עלים בשרניים לתוספת עסיסית ופריכה, מכינים שווארמה טבעונית מראש סלרי ואפילו מטגנים מופלטות. את כל המנות שלפניכם אפשר להכין גם על הכיריים או בתנור הביתי.

לעוד מתכוני על האש של רינת צדוק: 

עוף צלוי בעשבים במילוי אורז ועלי גפן

שסק צלוי מקורמל

קציצות חומוס ותרד