מתכון

אוסובוקו עגל ביין לבן

תבשיל שמדגים יפה את עקרונות ההכנה של קדרת בשר ואת קסמה: מאכל עשיר, מנחם ומורכב, ומתעלה על סך כל מרכיביו

58,062 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוסבוקו עגל ביין לבן. צילום: מיכל לנרט
אוסבוקו עגל ביין לבן. צילום: מיכל לנרט

תבשיל מצפון איטליה, שמכינים מפרוסות של שוק עגל, המתבשלות לאט לאט ברוטב יין לבן וירקות שורש. כאן הקדרה נאפית בתנור, אבל אפשר לבשל אותה על כיריים, על להבה קטנה. חשוב מאוד לבדוק אם הבשר התרכך ואם לא – לתת לו זמן נוסף על הכיריים/בתנור. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקימוח:

אופן ההכנה

1

מחממים מחבת כבדה או מחבת טפלון עם שמן זית. מוסיפים את הירקות, מתבלים במלח ופלפל ומטגנים כ-5 דקות, עד שהם זהובים. מוציאים מהמחבת בכף מחוררת.

2

ממליחים ומפלפלים את הקמח. מקמחים את נתחי האוסובוקו ומנערים את עודפי הקמח.

3

מוסיפים עוד קצת שמן למחבת, מחממים אותה היטב ומטגנים את הנתחים כ-3 דקות מכל צד לסגירה. מוציאים מהמחבת ויוצקים פנימה כוס יין. מקרצפים את תחתית המחבת בכף עץ. מורידים מהכיריים ושומרים להמשך.

4

מחממים תנור ל-200 מעלות.

5

משטחים בתבנית פיירקס חצי מכמות הירקות, כמה גבעולי תימין, חצי מכמות העגבניות והזיתים וחצי ראש שום, מסדרים את נתחי הבשר ומפזרים עליהם את יתרת הירקות, התימין, העגבניות, הזיתים והשום.

6

יוצקים את מיצי הצלייה מהמחבת ואת היין הנותר. מכסים ברדיד אלומיניום ואופים כשעה. הופכים את הנתחים, מכסים ואופים 45-60 דקות, או עד שהבשר רך מאוד. מגישים עם אורז או פולנטה.

לפי אותה שיטה מכינים:
אוסובוקו ביין אדום: בשלב הבישול של הבשר עם הירקות מוסיפים 3 עגבניות חלוטות וקלופות חתוכות גס, ומחליפים את היין הלבן ב-1/2 1כוסות יין אדום ו-1/2 1כוסות ציר בקר.