חיפוש מתקדם

אורז אדום, שעועית אדומה וירקות אפויים

מתכון לאורז אדום, שעועית אדומה וירקות אפויים
מילים: אורלי פלאי-ברונשטיין | צילום: שרית גופן | סגנון: אינה גוטמן

אם אתם חושבים על מעבר לאוכל “מלא” – אורז אדום הוא המקום להתחיל בו. הוא מתקתק יותר מאורז מלא, יש לו טעם אגוזי וקל יותר לחבב אותו.

הטכניקה שלי לבישול אורז מלא

יש כאלה שמשרים אותו 24 שעות מראש, ויש כאלה שקודם חולטים ואז מבשלים כמו אורז רגיל. אני עושה את זה פשוט: מביאה את האורז לרתיחה עם כמות כפולה של מים ומבשלת על להבה נמוכה 40 דקות עם כיסוי. אפילו מלח אני לא מוסיפה כי אחר כך אני תמיד אשלב אותו בתבשיל או בסלט, ושם הוא יקבל את התיבול המתאים. מה שכן, אני מקפידה לקנות אורז טרי (במקומות שיש תחלופה גבוהה).

חומרים

לאורז:
לירקות:

אופן ההכנה

  1. מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מכינים את האורז: שמים בסיר אורז אדום, מלח, נוזל קוקוס ומים ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים כ-40 דקות עד שהאורז מוכן.
  3. מכינים את הירקות: מערבבים בתבנית קישואים, גזר וכרובית עם שמן זית, שום, ג'ינג'ר, עשבי תיבול, מלח ופלפל שחור.
  4. אופים 25 דקות עד שהירקות פריכים.
  5. מרכיבים את המנה: מוסיפים לסיר האורז שמן זית, שמן שומשום, חומץ אורז ושמן צ'ילי ומערבבים.
  6. מערבבים את האורז עם שעועית אדומה מבושלת, הירקות האפויים, תרד טרי וכוסברה. טועמים ומתקנים תיבול. מגישים חם.

גיוונים:
יש הרבה שעועיות קפואות או משומרות באיכות לא רעה (לדוגמה אפשר למצוא שעועית אדומה מבושלת בשימורים), אבל אם רוצים להכין בבית (ולחסוך בעלויות), אפשר לרכז את כל ההכנות ליום אחד ולסגור עניין: אני משרה את השעועית במים 12 שעות או יותר, מבשלת במים עם אצת קומבו (שמקלה מאוד על הגזים), מצננת ומקפיאה במנות. כל השעועיות נחשבות למחזקות צ’י, הן מייבשות לחות וגם מחזקות את הכליות. אכילת שעועית מורידה את רמת הכולסטרול ויחד עם דגנים היא מהווה חלבון מלא

5 בינואר 2016
תגובות

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *