מתכון

דג שלם צלוי ברוטב עגבניות ותמרהינדי

לתמרהינדי ועגבנייה יש מאפיינים דומים - בשניהם יש משחק בין מתיקות לחמיצות

4,605 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2016
דג שלם צלוי ברוטב עגבניות ותמרהינדי. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
דג שלם צלוי ברוטב עגבניות ותמרהינדי. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

הזרעים הנוצצים של העגבניות מוסיפים יופי ורעננות למאפים ומסוגלים גם לכבוש דגים. הבשר העסיסי שלהן נמס לתוך רטבים חמוצים-מתוקים, שעוטפים מלאי קופטה ודג תאילנדי, ואם אתם רוצים להתענג עליהן גם בחורף – אפשר לכבוש אותן או להכין רוטב עגבניות למזווה. סבינה ולדמן מלהטטת עם עגבניות קיץ. לתמרהינדי ועגבנייה יש מאפיינים דומים, רק שאצל העגבנייה הוא עדין ואילו אצל התמרהינדי הוא קיצוני וגועש. מכיוון שאת התמרהינדי ממילא חייבים לדלל הכי נכון לעשות זאת בעזרת עגבניות, שמורידות לו טיפה את הווליום אך לא גורמות לטעמיו ללכת לאיבוד. התערובת של שניהם משמשת כאן כרוטב לדג. חשוב להקפיד שבמהלך המילוי המלית לא תרטיב את עור הדג. הוא חייב להישאר יבש כדי שבצלייה יהפוך לפריך ושחום.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית:

לרוטב:

להגשה:

אופן ההכנה

1

חורצים 3 חריצים אלכסוניים משני צידי הדג במרווחים שווים. עומק החריצים צריך להגיע עד האדרה. מתבלים במלח.

מכינים את המלית:

2

מערבבים את כל החומרים וממלאים את בטן הדג והחריצים שיצרנו בכמות נדיבה. טופחים על הדג עם נייר סופג כדי להיפטר מנוזלים עודפים. מעבירים למקרר לשעה.

מכינים את הרוטב:

3

מחממים שמן בסיר רחב על להבה בינונית. מוסיפים ג'ינג'ר, שום, צ'ילי, למון גראס, פלפל שחור וכוכבי אניס ומבשלים תוך כדי ערבוב כ-3 דקות. אם השום מתחיל להיחרך, מנמיכים את הלהבה. מוסיפים עגבניות ומטגנים תוך ערבוב על להבה גבוהה כ-2 דקות עד שהעגבניות מתחילות להתפרק.

4

מוסיפים את יתר חומרי הרוטב ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים 10 דקות. מורידים מהכיריים ומתקנים תיבול.

צולים את הדג ומגישים:

5

מחממים תנור ל-190 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

6

מעבירים את הדג לתבנית וצולים כ-10 דקות. הופכים את הדג וצולים כ-10 דקות נוספות עד שהוא משחים והעור הופך פריך (גם אם העור לא משחים דיו, אל תצלו יותר מ-10 דקות בכל צד, אחרת הדג ייתייבש).

7

‏מעבירים את הדג הצלוי לצלחת הגשה. מחממים את הרוטב ויוצקים על הדג. מערבבים עשבי תיבול ובצל ומפזרים על הדג. מגישים עם ליים בצד.

אין לכם עגבניות טריות?
בעולם אידיאלי היינו תמיד קונים עגבניות בשלות, מתוקות ועסיסיות, אבל בעולם האמיתי אפילו בקיץ לא תמיד אפשר למצוא את מבוקשנו, ובטח כאשר מסתיימת עונת עגבניות השדה. כאן נכנסים לתמונה שימורי העגבניות האיכותיים שמגיעים מאיטליה ומיוצרים מעגבניות שנקטפות בשיא עונתן (המותג האהוב עלינו הוא Mutti). בכל המתכונים בכתבה אפשר להשתמש גם בעגבניות משומרות. אבל כאשר משתמשים במשומרות, תמיד כדאי להוסיף 3-2 עגבניות טריות קצוצות כדי לתת זריקת רעננות.

גיוון: אם אין ליים אפשר להחליף בלימון.