המסעדות והברים ייפתחו בשבוע הבא

לאחר סדרת פגישות בין איגודי המסעדנים ומשרד הבריאות הוחלט היום כי המסעדות והברים ייפתחו ב-27.5. ובינתיים, ברים בדיזנגוף מתכננים פתיחת מחאה כבר הערב

קבענו לצ'ייסר בצד השני של הקורונה? מסעדה סגורה (צילום: Shutterstock)
קבענו לצ'ייסר בצד השני של הקורונה? מסעדה סגורה (צילום: Shutterstock)

לאחר סדרת פגישות בין ראשי איגוד המסעדות, עמותת מסעדנים חזקים ביחד ובכירי משרד הבריאות ומשרד הכלכלה הוחלט היום (שלישי) כי הברים והמועדונים ייפתחו ביום רביעי הבא (27.5). ההחלטה התקבלה בדרגים המקצועיים וממתינה כעת לאישור של מנכ״ל משרד הבריאות וראש הממשלה.

תומר מור, מנכ״ל מסעדנים חזקים ביחד אומר כי ״לאורך כל תקופת ההתנהלות מול משרד הבריאות, האוצר והכלכלה הגענו היום לפריצת דרך. אני חושב שהבינו גם במשרד הבריאות שאנחנו לקראת חזרה לשגרה והסכימו על הקלות משמעותיות בהנחיות לפתיחה של המסעדות. בריאות הציבור עמדה לנגד עיני כולנו והיום הגענו למתווה פשרה שיאפשר גם שמירה על בריאות הלקוחות והעובדים וגם התנהלות כלכלית של העסקים. התעקשנו להכליל בפנים גם את הברים והמועדונים. הברים ייפתחו באותם תנאים כמו המסעדות, והמתווה לפתיחת המועדונים עדיין בדיון, בשיתוף איגוד הברים והמועדונים״.

אימפריאל. קבענו? צילום: בן יוסטר
אימפריאל. קבענו? צילום: בן יוסטר

המתווה שאושר כעת כולל הנחיות כמו מרחק של מטר וחצי בין השולחנות, ביטול הגדרות המשפחות הגרעיניות (המשמעות היא שאפשר לפגוש כל אדם בבר או במסעדה), מלחיות ופלפליות יעברו חיטוי, הצוות יעטה מסכות, מילוי פרטים אישיים והצהרת בריאות של לקוחות שיושבים במקום, מקומות המכילים עד מאה לקוחות יוכלו למלא את המקום בתפוסה של מאה אחוז ומקומות גדולים יותר עד שמונים וחמישה אחוז ועוד.

ובינתיים, מתארגנים בעלי ברים בדיזנגוף לפתוח את הברים כבר הערב (שלישי 19.5) בשעה 19:00. ״אנחנו לא יודעים כמה יתנו לזה לעבוד, זה סוג של פתיחת מחאה״ מסביר יותם שילה (שותף בדאבל סטנדרט, ספייסהאוס, הונולולו, קאנטרי קלאב). ״אנחנו מרגישים שלא משנה למי שמקבל את ההחלטות אם נפתח בעוד שבוע או בעוד שבועיים, ובשבילנו כל יום הוא ענין של לחיות או למות. הכנו ביחד אמנה של כללים לפתיחה, שכוללת הנחיות כמו אלכוג׳ל, מרחק בין שולחנות, כלים חד פעמיים ועוד – בטוח זה יותר מוקפד מהדרך שבה אנשים נפגשים היום בים או בכיכר דיזנגוף. מי שעושה רעש מקבל תשומת לב, ופשוט אין לנו ברירה. ויזל והחברים שלו דאגו לעצמם, אנחנו, בעלי הברים, מגזר קטן וחלש שנשאר מאחור״. בין השאר ייפתחו הערב הספייסהאוס, הדאבל סטנדרט, הקונסיירג׳, האילקה, סרווסה, קפה דיזנגוף, ג׳וני בוי ועוד.