הסלייס שלא נמאס: (עוד) 3 פיצריות חדשות שאתם חייבים להכיר

יפה כמו חלום, אבל טעימה יותר מחלום. הפיצה של לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
יפה כמו חלום, אבל טעימה יותר מחלום. הפיצה של לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

קצב גידול הפיצריות בעיר הוא מה שנקרא אקספוננציאלי (הא, הא) ואנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר עם 3 המצטרפים האחרונים. סתם, בעיקר כי בא לנו פיצה, למי לא בא פיצה למען השם?

אנחנו ממצמצמים לרגע, הולכים לשירותים או מכינים לעצמנו קפה והופ – נפתחת לה עוד פיצרייה ברחבי העיר. עכשיו אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שלא לדווח לכם, ואכן – דיווחנו בכל הזדמנות שבה הניח אדם כלשהו גבינה על בצק עם רוטב. וחלילה שלא נשמע ממורמרים, אולי רק קצת בגלל העבודה וזהו, בקטנה: כיף לנו לדווח על פיצות, פיצות הן החיים עצמם, ותביאו לנו כמה שיותר מהן. הנה שלוש פיצריות חדשות שכדאי לכם להכיר.

1. לה טיגרה בפלורנטין

המצטרפת האחרונה נפתחה בפלורנטין – אולי השכונה הכי נכונה לפיצריות. השם הוא לה טיגרה, ולא בכדי (ראו את השוליים). מדובר ביצירה נפוליטנית אותנטית שעומדת בכל הקריטריונים הנוקשים. בצק הפיצה בלה טיגרה מורכב מתערובת קמחים שמיועדת להשיג מרקם קשיח ואוורירי בו זמנית. בתפריט הפתיחה יש עשרה סוגי פיצה, ממרגריטה קלאסית ועד קומבינציות נועזות שלא רואים במקומות אחרים: פיצה ראפה עם עלי לפת מאיטליה ובטטה שרופה; פיצה פיסטאצ'יו עם רוטב פיסטוק שנמשח על הבצק לאחר האפייה, נקניק מורטדלה ופיסטוקים קלויים; וביונד פיצה – פיצה טבעונית עם רוטב ראגו מביונד מיט שמרגיש כמו הדבר האמיתי ותחליף מוצרלה משקדים (49-72 ש"ח).
לה טיגרה, ידידיה פרנקל 9 תל אביב (אין טלפון), שני-חמישי מ־17:00, שישי-שבת מ־13:00, ראשון סגור 

חמוש במספריים. לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
חמוש במספריים. לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

2. רבקה בנמל

מעט לפניה, וכשאנחנו כותבים מעט אנחנו מתכוונים לממש מעט – נפתחה בנמל פיצריית רבקה. היא בבעלותו של כדורסלן העבר משה מזרחי ונקראת על שם זוגתו. הם נעזרו במנה שטרום (רדיו רוסקו לשעבר), השף המזוהה ביותר בארץ עם המטבח האיטלקי, שיצר בצק מחמצת שעובר התפחה למשך 72 שעות ומניב פיצה עם שוליים תפוחים ותחתית מעט פריכה. חלק מהטופינגז נוצרו בהשראת רוטבי פסטה קלאסיים ממטבח האיטלקי, למשל פיצה קאצ'יו אה פפה עם מוצרלה, פקורינו ופלפל שחור; פיצה אלפרדו ואננס ופיצה פוטנסקה – רוטב עגבניות איטלקיות, מוצרלה, אנשובי, שום קונפי, קלמטה, צלפים, פלפל חריף ואורגנו. עוד בתפריט פיצה גאודה ובצל מקורמל, פיצה קרם בטטה עם זיתי קלמטה וגבינת עיזים וגם אחת מתוקה: בצק פיצה, קרם מסקרפונה ונוטלה (58-68 ש"ח). את הפיצה אפשר לקבל כסלייס בגודל רבע מגש (15 ש"ח) או כפיצה שלמה.
פיצה רבקה, האנגר 21, נמל תל אביב, 03-5706666, ראשון -חמישי 11:00-01:00, שישי 11:00-שעה לפני כניסת השבת, שבת – מוצאי שבת -01:00

פיצה קרם בטטה. פיצה רבקה (צילום: גיל אבירם)
פיצה קרם בטטה. פיצה רבקה (צילום: גיל אבירם)

3. אסתריקה בז'בוטינסקי

הראשונה בגל האחרון היתה אסתריקה שנפתחה בצפון הישן ברחוב ז'בוטינסקי. החלל עוצב מחדש בסגנון ניו יורקי, שף גיא אברמוביץ' (לשעבר ויקי כריסטינה) נשכר כיועץ קולינרי ותנור פיצות עגול ומרשים הובא מאיטליה וחומרי הגלם מגיעים מארץ המגף, כולל מוצרלה בופאלה. בתפריט ההרצה יש שישה סוגי פיצה – מרגריטה; ריבת בצל, פיקורינו עזים, צנוברים ורוקט; פלפלים ואנשובי; ספייסי טונה; פלפלים ואנשובי; פטריות וכמהין ופיצה ביאנקו מוסה על שם אביו של ליטוין עם תפוח אדמה ותירס שעוברים אפייה מוקדמת בטאבון. התוספות כולן מתוצרת בית – קרם פרש קרם וגרידת לימון, פסטו ועוד. למרות ההשראה הניו יורקית, הפיצה נאמנה יותר לאיטליה. המחיר לפיצה בקוטר 36 ס"מ 63-71 ש"ח, ותמורת מרגריטה+שני חצאי בירה תשלמו 110 ש"ח.
אסתריקה פיצה שף, ז'בוטינסקי 110 תל אביב, 03-6199665, ראשון-חמישי 13:00-22:00, שישי 10:00 – שעה לפני כניסת השבת, מוצ"ש משעה אחרי יציאת השבת  

פיצה פטריות ומטבלים. אסתריקה
פיצה פטריות ומטבלים. אסתריקה