תחזיקו חזק: הפתיחות הכי לוהטות בקולינריה. אחת מהן כבר בגדר אירוע

עומר מילר פותח מעדניה בהוד השרון, אלון שבו משיק פטיסרי בשוק עליה ואיזאקיה מעניינת תפתח בצפון הישן. זה הכל ואוו גדול - אבל גולת הכותרת: הכנות לפתיחת סניף מקומי של רשת סוהו-האוס ביפו. הולך להיות מעניין

קרוב לשמיים של עכו. סמא (צילום: אפיק גבאי)
קרוב לשמיים של עכו. סמא (צילום: אפיק גבאי)
5 באפריל 2021

אם למישהו היה ספק באשר לעתיד סצנת המסעדות הרי שהוא התבדה בגדול. הענף חוזר לעצמו במהירות ובימים האחרונים אנו מתרוצצים מפתיחה לפתיחה (ע"ע וייס השאפתנית, תמנע שהוציאה מהמבקר שלנו אנחות התפעלות והמעדנייה־בית קפה־בית קלייה מונטי). בקנה יש עוד מקומות מסקרנים לא פחות והרי הפרטים הראשוניים.

אסף גרניט מגיע לשרונה מרקט

מזללת GG קובלה של אסף גרניט נוחתת בשרונה מרקט עם מאפי קובנה במילוי בשר, דגים צמחוני ובגרסה מתוקה לקינוח. זוהי הפעם הראשונה שקבוצת מחניודה מגיעה לתל אביב ותוספת לנציגות הירושלמית בשרונה מרקט לאחר הכריכים המושחתים של רחל בן אלול. המקום ייפתח ביום ראשון (11.4).

אסף גרניט בשרונה מרקט (צילום: יח"צ)
אסף גרניט בשרונה מרקט (צילום: יח"צ)

איזקאיה חדשה לקבוצת הקונסיירז'

מן טן טן – מאחוריכם: בחודש הקרוב תיפתח בפינת דיזינגוף-שדרות נורדאו איזקאיה יפנית בשם Fishbone, בחלל שאיכלס במשך תשע שנים את הרום סרוויס. לצורך העניין גייסה קבוצת האחים אבידן (קונסיירז', נלסון) את השף אוהד דוכס, שמתמחה במטבח האסייתי ומתרגל אותו גם בבונסאי סושי שופ שנפתח בכיכר דיזינגוף במהלך הקורונה. יהיה מעניין.

אלון שבו משיק פטיסרי

דרום העיר מקבל חיזוק בתחום הפחמימות והמתוקים: השף קונדיטור אלון שבו פותח בקרוב קונדיטוריה בפרויקט שוק עליה החדש. טארטים וטארטלטים, דיינישים וקרואסונים, פחזניות וקינוחים יפים כמו בפריז – כולם יהיו שם לאכילה במקום ולקחת הביתה. לקראת הפתיחה נעדכן בכתבה מעמיקה פלאס טעימות מכל מוצר ומוצר.

עומר מילר פותח מעדנייה

אחרי ההמבורגר והטוסט קבלו את המיזם החדש של עומר מילר – Deli Ray, מעדנייה שתיפתח בקרוב ברחוב סוקולוב בהוד השרון (כן, אנחנו יודעים שזה טרן אוף אך יש דברים שמצדיקים עמידה בפקקים). הדלי נושא את שם בנו הבכור של מילר ורעייתו שירנקה, וכדי לא לקפח את אחותו התאומה תוקם בקרוב מאפיית Moon Bakery. אין מה לומר, האיש אימפריה.

SoHo House & Co

במבנה האיקוני של בית הספר הצרפתי ברחוב יפת ביפו ייפתח הסניף הראשון בישראל של SoHo House, מותג בינלאומי עם 27 בתים באירופה, אסיה וצפון אמריקה. מה שהחל באמצע שנות ה־90 בלונדון כמועדון חברים הפך לקונצרן של בילוי, מלונאות ולייפסטייל. אנו כנראה לא נהיה קהל היעד, אך העובדה שהסוהו בחר לפתוח סניף בתל אביב דווקא בתקופה כזו לגמרי מעודדת.

חמודי עוקלה פותח בעכו

אם חיפשתם סיבה לצאת מהעיר רשמו לפניכם את בר האוכל החדש של השף חמודי עוקלה (מאסטר שף, מגדלנה, איטליאנו דה לה קוסטה). סמא, "שמיים" בערבית, ממוקם על גג בית בלב העיר העתיקה של עכו עם נוף מושלם לנמל ולגגות המסגדים והכנסיות. התפריט שם במרכז דגה מקומית טרייה וחומרי גלם מהגליל במנות שנותנות פרשנות חדשה למטבח הערבי, למשל קובה בורגול במילוי שרימפס, חומוס פירות ים ועלי גפן ודג נא עם יוגורט עזים, בהרט וצנוברים. בעלי המקום הם האחים מרוואן וחמודי ברגוט, יזמים תושבי העיר ובעלי מסעדת אלמרסא שהקימו קבוצה חדשה שסמא היא המיזם הקולינרי הראשון בה. כוונו לשקיעה והכינו את האינסטה.
סלח א דין 14 עכו, ראשון-שבת 18:00-חצות

ערבי גלילי מקומי בפרשנות אישית. סמא (צילום: אפיק גבאי)
ערבי גלילי מקומי בפרשנות אישית. סמא (צילום: אפיק גבאי)

לאגר & אייל בנמל תל אביב

סניף חדש של בר הבירות הלונדוני נפתח על גדות הירקון ברחבה החיצונית של הוסטל ספוט TLV. גם כאן, כמו בבר הראשון בשרונה מרקט, יש מגוון רחב של בירות (25 ברזים ו־100 סוגים בבקבוק) באוויר הפתוח ובמחיר נוח, שווה ערך לארבעה פאונד בריטי. בתפריט האוכל כל החשודים המידיים שכיף לנשנש ליד בירה: צלחת נקניקים, סנדוויץ' קורנדביף, צלחת גבינות, נאצ'וס מוקרם ועוד.
התערוכה 3 נמל תל אביב (ליד הגשר שחוצה את הירקון לכיוון חניון התחב"צ), ראשון-שבת מ־12:00

 

לאגר & אייל בנמל תל אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
לאגר & אייל בנמל תל אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

גולדה מתרחבת

רשת הגלידות גולדה ואחותה אניטה משיקות את Pink Golda – מותג מתוקים שהוא הכול חוץ מגלידה. בחנות הדגל שתיפתח בפתח תקווה יימכרו מעל 100 מוצרי פטיסרי כגון מרציפנים ומרמלדות, חטיפי שוקולד, עוגיות, ממרחים, רטבים ומוצרי בריאות כמו משקאות יוגורט, אסאי ועוד. סדרות מיוחדות יוקדשו למוצרים נבחרים שכבר הוכיחו את עצמם כשוס, למשל בייגלה מלוח והרחבת שת"פ עם המותג נייט קוקי.
השחם 30 פתח תקווה, מיום שני (12.4)

פינק ליידי גולדה (צילום: my social)
פינק ליידי גולדה (צילום: my social)