התו הירוק: המשלוחים הטבעוניים הכי שווים בתל אביב

עד שהמסעדות נפתחות, קבלו את האופציות הכי שוות לארוחות טבעוניות במשלוחים ובטייק אווי

פיק אנד מיקס (צילום: אודליה ברבי בקרסקי)
פיק אנד מיקס (צילום: אודליה ברבי בקרסקי)
14 במאי 2020

מרקט פיק אנד מיקס

הבעלים של עלים ירוקים פיק אנד מיקס באוניברסיטת תל אביב חנכו מיזם חדש של אוכל טבעוני לכבוד הקורוני. הרעיון כאן הוא לספק לכם אוכל טבעוני בריא וטרי בכמות שתספיק לסועד אחד לכ-10 ארוחות.

בתפריט מגוון של מנות לבחירה כמו סינייה (קבב טבעוני אפוי בטחינה), תבשיל שעועית לימה ומנגולד, קארי ירוק וירקות בחלב קוקוס וגם סלטים טריים כגון סלט כרוב לבן וגזר חמוץ או סלט שורשים אסייתי. המנות מגיעות ארוזות יפה עם הוראות חימום (או הקפאה במקרה הצורך) ובכמות נדיבה, והאוכל עד כדי כך טעים שגם בני הבית הלא טבעונים ישמחו לזלול אותו. שימו לב במיוחד למרק הקובה סלק המצויין ולאינצ׳ילדות הנהדרות. מחיר המארז כולו: 250 ש״ח + משלוח.
להזמנות: 052-2358184 ואת התפריט אפשר לראות באתר 

פיק אנד מיקס (צילום: אודליה ברבי בקרסקי)
פיק אנד מיקס (צילום: אודליה ברבי בקרסקי)

אורו

המטבח האיטלקי לא הכי ידידותי לטבעונים, אך בתפריט של מעדניית הבוטיק יש חטיבה טבעונית נאה בהחלט. זה המקום להתלבט בין כריך טחינה סלק וארטישוק רומאי, טוסט גבינות ובצל מקורמל, המבורגר פורטובלה ועוד מנות שעושות חשק ומבוססות על מוצרי "אוטופי", שניתן לרכוש גם במשקל.
לבונטין 12 תל אביב, 03-7605060

אלגריה

עם הפשרת הטייק אוויי אפשר כעת לא רק להזמין משלוח מהמעדניה־מסעדה הטבעונית אלא גם לבוא לקחת סלט כוסמת ירוקה ופטריות, חריימה טופו פיקנטי, קישים, רטבים ועוד.
להזמנת משלוח מאלגריה

אלגריה (מתוך עמוד הפייסבוק של המעדנייה)
אלגריה (מתוך עמוד הפייסבוק של המעדנייה)

אנסטסיה

בית הקפה הטבעוני־אקולוגי מתנער מתנומת הקורונה שנכפתה על כולנו וחוזר במלוא המרץ למטבח. כריכים, סלטים, מנות עיקריות וקינוחי raw food וסופרפוד מושקעים מסמנים אסטרטגיית יציאה מבורכת.
להזמנת משלוח מאנסטסיה

משלוח של שפיות מאנסטסיה (צילום: אסף קרלה)
משלוח של שפיות מאנסטסיה (צילום: אסף קרלה)

באנה

קיש קישואים? פריקי וצזיקי? ואולי טאקו כוסמת? שלשום הודיעה המסעדה האהובה על פתיחה מחדש למשלוחים וטייק אוויי בתפריט מצומצם שכולל ארוחות לסופ"ש. התפריט עדיין לא ברור, אך אתם מוזמנים להיכנס לפייסבוק ולכתוב על אילו מנות אסור לוותר.
נחמני 36 תל אביב, להזמנת משלוח מבאנה

באנה (צילום: אנטולי מיכאלו)
באנה (צילום: אנטולי מיכאלו)

גודנס

הדיינר הטבעוני התאים את עצמו למצב ומציע תפריט משלוחים מורחב שמגיע לפתח תקוה, חולון ואפילו ירושלים. קרפ כוסמת במילוי קרם קשיו וכרובית, שווארמה בטורטיה, בורגר פטריות ושאר גודיז עסיסיים הם כעת פריבילגיה (מוצדקת, יש לומר) לא רק למי שגר במרכז תל אביב.
להזמנת משלוח מגודנס

גודנס המבורגר (צילום: יהונתן בן חיים)
גודנס המבורגר (צילום: יהונתן בן חיים)

דוסה בר

דוסות מבלילת אורז ומש שחור, פלאק פניר מטופו קדיתא, לביבות אזוקי ופורטובלו ותבשילי ירקות מרכיבים ארוחה שאינה רק מזינה וחומלת אלא גם ממש ממש טעימה. ואם זה לא מספיק, בכל הזמנה מקבלים אוטפאם חינם.
להזמנת משלוח מדוסה בר

דוסה בר (צילום: אנטולי מיכאלו)
דוסה בר (צילום: אנטולי מיכאלו)

ויוידה

המסעדה הטבעונית הקטנטונת פותחת שוב את הדלתות כמובן רק לטייק אוויי, כולל עיסקית "קצת מהכל" שתוגש בימים ראשון־חמישי בשעות 11:00-16:00. בשאר היום אפשר לקנות במשקל לביבות כרישה אפויות, שניצלוני טופו וברוקולי אפויים ללא שמן, סלקים ממולאים עדשים ואגוזים, 'מיטבולז' ברוטב עגבניות וירקות ועוד, ומתוקים לקינוח – עוגות שמרים, קרואסונים בעבודת יד, אלפחורס ובראוניז מושחתים.
שלום עליכם 34 (פינת בוגרשוב) תל אביב, הזמנות בטלפון 051-2809061 ודרך האתר (
מינימום הזמנה 120ש"ח, דמי משלוח 15 ש"ח) ודרך WOLT

ויוידה (צילום: שחר קיכלר)
ויוידה (צילום: שחר קיכלר)

כנאפה TLV

מאז שכנאפה נגה נסגרה עקבנו אחרי הכנאפה שהבעלים דני פיליפס מכין ויירטנו אותה בנקודות שונות בעיר שבהן הוא התארח, הוודו והספוטניק למשל. ואז באה הקורונה וטרפה את הקלפים, במקרה זה אולי לטובה כי כעת הכנאפה הטבעונית הטובה בעיר מגיעה במשלוח עד הבית. היא עשויה מקרם קוקוס אבל טעמו כמעט אינו מורגש, ומגיעה קפואה יחד עם סירופ סוכר קפוא, פיסטוקים גרוסים והוראות הכנה מפורטות אך פשוטות – להפשיר, לאפות כמה דקות בטוסטר אובן ולהתנפל. המשלוחים מתבצעים רק יום אחד בשבוע אז כדאי להזמין ערכה משפחתית שיישאר משהו למחר.
הזמנות בווטסאפ 054-8005064

בשבילה גיבורים עפים (צילום: דניאל פיליפס)
בשבילה גיבורים עפים (צילום: דניאל פיליפס)

לאביט

חוץ מסלטים, כריכים, תבשילים, נשנושים, קינוחים ועוד מנות טבעוניות צבעוניות ובריאות מחומרי גלם מקומיים, ללאביט יש עוד יתרון ברור – קפה אורגני במשקל וקולד ברו בטעמים. סניפי דיזינגוף והבימה פתוחים לטייק אוויי, והמשלוחים מגיעים עד יפו, רמת גן וגבעתיים.
הזמנות באתר 

קפה אורגני לאביט (צילום: יח"צ)
קפה אורגני לאביט (צילום: יח"צ)

מיץ מרק

תושבי מזרח העיר וגבעתיים הטבעונים, גם לכם מגיע. בצאתכם לגיחת מכולת מומלץ לעצור במיץ מרק ולאסוף שקית שתחסוך אחר כך עמידה במטבח: כריכים מושקעים, בודהה בולז, תבשילים מנחמים ומחממים, פירות וירקות אורגניים ומוצרי מדף טבעוניים. בעסקית צהריים אפשר בדיל משתלם לצרף סלט או מרק למנה העיקרית.
כצנלסון 49 גבעתיים, 1-700-703-704 

קערת בריאות במיץ מרק (צילום: ניסים בן כהן)
קערת בריאות במיץ מרק (צילום: ניסים בן כהן)

משק ברזילי

המעדניה הטבעונית מצ'פרת את המזמינים בפינוקים שווים במיוחד: בהזמנה מעל 200 ש"ח – עוגה טבעונית במתנה, בהזמנה מעל 400 ש"ח – פאי רועים זוגי במתנה, ובהזמנה מעל 600 ש"ח – לזניה זוגית פלוס במתנה. ללקוחות שמכירים ומתגעגעים הושק ליין של מנות מסעדה במשלוחים – ווג׳יבורגרים, פיצות ועוד. במקרה של התלבטות אפשר להתקשר ולקבל מהצוות עזרה בהרכבת ארוחה מדויקת לטעם, להרכב המשתתפים ולכיס.
הזמנות באתר ובטלפון
03-5166329 

חריימה טופו מיתולוגי (צילום: שי בן אפרים)
חריימה טופו מיתולוגי (צילום: שי בן אפרים)

סימפל הפי מרקט

התבשילייה הטבעונית האהובה בשינקין פתוחה לביקורי טייק אוויי בשעות משתנות (מומלץ לברר טלפונית) וזמינה לאורך כל היום במשלוחים, למקרה שבאמצע הלילה מתחשק לכם קובה חמוסטה מכורדי־סייטן או מעדן מילקוש ללא גלוטן בצנצנת.
משלוחים דרך WOLT ותן ביס

סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)
סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)

קפה מיכאלאנג'לו

המסעדה הטבעונית היחידה ביפו נפתחה מחדש במתכונת טייק אווי ומשלוחים ומציעה המבורגר וקבב מתוצרת בית, קישים, לאבנה מכוסמת מונבטת, כדורי טחינה ותפריט משפחתי לשבועות כולל עוגת גבינה טבעונית. כדי שתוכלו לדעת בדיוק מה אתם אוכלים כל המרכיבים מיוצרים במקום, מסירופ לקוקטיילים ועד מיונז.
חנינא בן תרדיון 2 יפו, 058-3963077, משלוחים דרך WOLT

המבורגר טבעוני (צילום: יח"צ)
המבורגר טבעוני (צילום: יח"צ)

J17

הנציגה הטבעונית של גל ההתחדשות שחולף על פני רחוב ירמיהו גייסה לאחרונה את השפית חיה קלור, לשעבר הבעלים של באגסי בפלורנטין ומתמודדת משחקי השף (שזכתה למחמאות מהשף מושיק רוט על החריימה הטוב ביותר שהוגש בתכנית). פלפלים ממולאים באורז וטופו, אושפלואו, קובה סלק ובמיה ברוטב עגבניות מייצגים את הבישול הביתי שתמיד כיף לחזור אליו, בגרסה טבעונית טעימה ולא מתפשרת. לצדם תמצאו מנות אוכל רחוב עדכני וסקסי כגון המבורגר בלחמניה, שווארמה סייטן ועראייס פריך ומתובל במילוי טחון מהצומח, עדשים, פיטריות ושום קונפי. אם מתחשק משהו קליל, סלט עדשים שחורות ופיצוחים עם עשבי תיבול וחמוציות סוגר את פינת הרעב ומשאיר חשק לעוד.
ירמיהו 17 תל אביב, להזמנת משלוחים 03-944-2773, 054-440-8400 וכן דרך WOLT ותן ביס. 10 אחוז הנחה לטייק אוויי

ממולאים כמו של אמא (צילום: יח"צ)
ממולאים כמו של אמא (צילום: יח"צ)

416

עד שאפשר יהיה לצאת שוב לאכול בחוץ, הבר־מסעדה הטבעוני מציע במשלוחים וטייק אוויי תפריט מצומצם אך שווה: שווארמה סייטן ופטוצ'יני אלפרדו בשמנת קוקוס־שקדים, סטייק סייטן בצ'ימיצ'ורי פיקנטי, שיפוד סייטאן וירקות בגריל וגם מארזים להכנה בבית של רוסטביף קפוא – רק לחמם ולהגיש – וסיגרים במילוי חלבון סויה, צנוברים ופלפל חריף.
הארבעה 16 תל אביב, 03-7755060, משלוחים דרך WOLT ותן ביס