מתכון

חלה במלית בשר, צימוקים ושקדים

בזמן האפייה הבצק הופך ל"תנור" קטן, שבו מתבשל הבשר — מיצי הצלייה הטעימים נספגים בבצק הרך ומעשירים מאוד את טעמו.

32,384 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
חלה במלית בשר, צימוקים ושקדים. צילום: בן יוסטר | סגנון: אוריה גבע
חלה במלית בשר, צימוקים ושקדים. צילום: בן יוסטר | סגנון: אוריה גבע

החלה הזו ממולאת במלית עסיסית של בשר טחון, שקדים וצימוקים. בזמן האפייה הבצק הופך ל"תנור" קטן, שבו מתבשל הבשר — מיצי הצלייה הטעימים נספגים בבצק הרך ומעשירים מאוד את טעמו. כאן מוותרים על הקליעה ומגלגלים את הבצק לשבלול כדי להפחית את הסיכון שהוא ייקרע.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית הבשר:

לבצק:

להברשה ועיטור:

אופן ההכנה

מכינים את המלית:

1

מחממים שמן זית במחבת ומטגנים בצל על להבה בינונית כ-7 דקות עד שהוא מזהיב. מוסיפים בשר טחון ומפוררים אותו בעזרת כף עץ. מטגנים תוך כדי ערבוב עד שהבשר משנה את צבעו לאפור.

2

מוסיפים סילאן ותבלינים ומערבבים היטב. מוסיפים צימוקים ושקדים ומטגנים דקה נוספת. מערבבים היטב, מסירים מהכיריים ומצננים. אפשר להכין את המלית יום מראש ולשמור במקרר.

מכינים את הבצק ומתפיחים:

3

מנפים קמח לקערת מיקסר, מוסיפים מלח וסוכר ומערבבים היטב. מוסיפים שמרים ומערבבים שוב.

4

מחברים וו לישה ומוסיפים שמן תוך כדי לישה במהירות נמוכה. מוסיפים מים בהדרגה תוך כדי לישה עד לקבלת בצק רך מאוד אבל לא דביק. אם יש צורך, מוסיפים מעט מים. ממשיכים ללוש במהירות בינונית 10 דקות לקבלת בצק רך וגמיש.

5

יוצרים מהבצק כדור, מעבירים אותו לקערה משומנת ומגלגלים כך שישומן היטב מכל צידיו. מכסים ומתפיחים כשעה וחצי עד שהבצק מכפיל את נפחו.

ממלאים ומעצבים את החלות:

6

מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

7

מחלקים את הבצק ל-3 חלקים ומרדדים כל חלק למלבן בעובי 1/2 ס"מ וגודל 25×40 ס"מ. מניחים לאורך הצלע הארוכה של כל מלבן את מלית הבשר במרחק במרחק 4-3 ס"מ מהקצה ומגלגלים לגליל, כך שמתקבלים 3 גלילים ממולאים בבשר.

8

מגלגלים את הגליל הראשון לצורת שבלול ומניחים במרכז התבנית. מניחים את הגליל השני בהמשך לגליל הראשון כך שימשיך את צורת השבלול. מסיימים באותו אופן עם החלק השלישי והאחרון.

9

אם יש לכם משטח מספיק גדול, אפשר לרדד את כל הבצק בבת אחת למלבן בעובי 3 מ"מ ובגודל 25×120 ס"מ, ליצור ממנו גליל ארוך ולגלגל לשבלול אחד גדול.

מתפיחים פעם נוספת ואופים:

10

מכסים את החלות באופן רופף בניילון נצמד ומתפיחים כ-40-30 דקות עד שהבצק תפוח ושקע שנוצר כשלוחצים עליו עם האצבע נסגר באיטיות.

11

מחממים תנור ל-175 מעלות.

12

מברישים את החלות בביצה טרופה וזורים מעל שומשום.

13

אופים כ-30 דקות עד שהחלות תפוחות ושחומות וחלקן התחתון זהוב-כהה. מצננים על רשת לפני ההגשה.