חיפוש מתקדם

חרוסת בריאות

מתכון לחרוסת בריאות
צילום: אסף אמברם

לפני כמה עשורים רק סבתות עיראקיות שילבו סילאן (תוצרת בית כמובן) בתפריט ליל הסדר; היום הסילאן הוא חומר גלם מוכר ואהוב בכל בית ישראלי במשך כל השנה. שעתו הגדולה היא ליל הסדר – הוא מככב בחרוסת המסורתית ומוסיף מתיקות וצבע נפלא למגוון מנות רושם.

מיקס שמח של המון דברים שיודעים לחדש ולרענן לנו את הגוף: אגוזים, שקדים, קוקוס, שומשום ופרג וכמובן סילאן טבעי. אפשר לקלות את האגוזים והשקדים, אבל הם בריאים יותר בצורתם הטבעית.

חומרים

אופן ההכנה

  1. מערבבים יחד את כל החומרים.
  2. מעבירים לצנצנת יפה או לכמה צנצנות קטנות ומחלקים לכל מי שאוהבים. אפשר לשמור עד חודש-חודשיים במקרר.

‏* בליל הסדר מוסיפים 3 כפות חרוסת לכל תפוח עץ מגורר או חתוך לקוביות קטנטנות.
‏* מומלץ עם יוגורט כתחליף לגרנולה.
‏* לממרח משחתי מוסיפים 4 כפות טחינה גולמית.

20 באפריל 2016
תגובות

תגובות (1)

  • פלורה 20 באפריל 2016 13:01 השב

    תודה על המתכונים אבל החרוסת מתוקה מדי ומוגזמת בחומרים מה שאני עשיתי פשוט וטעים;

    אגוזים חופן, שקדים חופן, חבילה של תמרים בווקום, צימוקים חופן שהיו בהשריה כל הלילה, ושלושה תפוחים ירוקים; לתיבול, כפית זנגויל, 7 יחידות הל, ושני כפיות קינמון, יצא עדין ומי שרוצה לחזק יוסיף קצת זנגויל,….

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *