לאבי דאבי

תחגגו אהבה, או סתם תאכלו יחד: חוגגים את ט"ו באב

ט"ו באב באמש. צילום: אסף קרלה
ט"ו באב באמש. צילום: אסף קרלה

להתענג יחד על בריושים ופחזניות, לחגוג בכרמים, או להתקרר עם קרטיבים טבעיים. 7 דרכים קולינריות לציין את ט"ו באב

21 ביולי 2021

להתפנק בבריושים במילויים שווים

השף שחר לוי השיק לפני כמה חודשים את "מארי אנטואנט", ליין חדש של בריושים ממולאים, ואין טיימינג טוב מחג האהבה לנסות אותם. את הבריושים המיוחדים הוא חשף לציבור לראשונה בעונה השמינית של "מאסטר שף", שבה התמודד, ולרגל ט"ו באב הוא מציע מארז מיוחד של שישה בריושים – ארבעה מלוחים (במילוי אסאדו / תרד ריקוטה / פיצה ועוד) ושניים מתוקים במילוי שוקולד לבן ופירות יער / קרמל מלוח ואפשרויות נוספות. המארזים, שהם קודם כל מאוד יפים (ואנחנו מעריכים מותגים שמשקיעים בעיצוב הקופסאות), כוללים גם קופסאות קטנות של רטבים מתאימים לכל בריוש – מממרח שום שחור ועד שוקולד חלב, וגם בקבוק יין קטן – מה שהופך אותם לכמעט ארוחה שלמה. ועוד נקודה לזכותם – הם לא מתקמצנים על המילוי. ממש לא.

מתי: עד ה-27.7

איפה: ב-051-5779952 או בוולט

מארז מעוצב ומושחת. בקטע טוב בריושים של מארי אנטואנט. צילום: יואב דורון
מארז מעוצב ומושחת. בקטע טוב בריושים של מארי אנטואנט. צילום: יואב דורון

לחגוג עם בשר ויין

פעם פעם לפני המון שנים, היו יוצאות בנות ישראל לחוגג בכרמים בט"ו באב כדי למצוא חתן. היום יש טינדר אז זה מיותר אבל אם זה טעים – אנחנו אוהבים לעשות כבוד למסורת. חגיגת ט"ו באב ביקב טורא שבישוב רחלים היא כנראה הדבר הכי קרוב ללחולל בכרמים: תהיה בו ארוחת בשרים עם מנות כמו גירוס שפונדרה טלה ועראיס וואגיו מעושן לצד טעימות של יינות חדשים של היקב. בקיצור, שמח.

מתי: 22.7, מ-19:30 (חובה להזמין מקום מראש)

איפה: יקב טורא

בתופים, במחולות ט"ו באב ביקב טורא. צילום: גיל אבירם
בתופים, במחולות ט"ו באב ביקב טורא. צילום: גיל אבירם

להתענג על קינוחים צרפתיים מפירות העונה

מייזון קייזר הוא אולי הפטיסרי-בולונז'רי הכי צרפתי במחוזותינו, אבל כשיש חג עברי שמאפשר להיות יצירתיים במיוחד – גם הם מצטרפים. לרגל ט"ו באב הושקה קולקציית קינוחים שמבוססת על פירות העונה, בעיקר האדומים שבהם, כי כידוע אדום הוא צבע האהבה והנה הכל מתחבר. בתפריט (שיוצע למשך 4 ימים בלבד, אז מהרו): טארט אישי בשכבות עשוי מתחתית קראנץ' קוקוס ופרלינה, ג'לי רוזה, מוס ליצ'י ושנטי ורדים; מקרון פטל ענק בצורת לב במילוי גנאש וניל מוקצף, קולי פטל, פטל טרי וגנאש ורדים; פחזניה מבצק רבוך ממולא בקרם דיפלומט וניל, קולי פטל, שנטי וניל ומעל קראסט פטל ועוד.

מתי: 22-25.7

איפה: מייזון קייזר 

פירות אדומים, כי זה צבע האהבה קינוחי ט"ו באב במייזון קייזר. צילום: my social 
פירות אדומים, כי זה צבע האהבה קינוחי ט"ו באב במייזון קייזר. צילום: my social 

להתקרר עם קרטיבים טבעיים

פאלטאס, מותג הקרטיבים בעבודת יד של נעמי זיסבלט, יוצא עם מארז מיוחד לחג בצירוף זר פרחים ושוקולדים על מקל. אפשר לבחור בין מארז של 11 יחידות שכולל טעמים כמו עוגת גבינה אוכמניות, ליצ'י פיטאיה ומרציפן שוקולד מריר, או כזה בן 6 יחידות הכולל טעמים כמו לימונדה ורודה או מלבי פיסטוק. אתם מוזמנים לשלוח לאהובכם או אהובתכם או סתם לרכוש לעצמכם – כי אהבה עצמית זה הכי חשוב.

מתי: כל יום

איפה: מזמינים באתר או בוולט

אהבה צוננת מארז ט"ו באב של פאלטאס. צילום: ליאל סאנד
אהבה צוננת מארז ט"ו באב של פאלטאס. צילום: ליאל סאנד

לדמיין שאתם באיטליה

ואפילו בלי לעצום עיניים – כי לזה כבר דאגו עבורכם: אחרי שיירגעו מעט החגיגות אתם מוזמנים להתרפק על הרומנטיקה לעוד רגע בארוחה מיוחדת של השף מנה שטרום במרכז "נא לגעת". הקונספט במסעדה במקום, למי שעוד לא מכיר, הוא ארוחה בחושך.  BlackOut היא מסעדת החושך היחידה בישראל ואחת מתוך 14 כמותה בעולם, והיא מעסיקה רק מלצרים עיוורים או לקויי ראייה. בארוחה של שטרום, שמוקדשת למטבח בו הוא מתמחה – האיטלקי, תוכלו להנות מארבע מנות מיוחדות בהשראת ספרו האחרון "געגועים לאיטליה" ותוך כדי שאתם זוללים פסטה בחושך, לדמיין שאתם בחופשה רומנטית ברומא או פירנצה.

מתי: 26.7 בשני סבבים – 18:30 ו-21:30

איפה: מרכז נא לגעת

נצלו אותה לשחזור הסצנה מהיפהפיה והיחפן פסטה של מנה שטרום. צילום: מיכל רביבו
נצלו אותה לשחזור הסצנה מהיפהפיה והיחפן פסטה של מנה שטרום. צילום: מיכל רביבו

לנשנש מטעמים טבעוניים

אנסטסיה, בית הקפה והמעדנייה הטבעוניים, משיקים מארז מיוחד של נשנושים בריאים וטבעוניים – כי אפשר גם לחגוג וגם להיות טובים לגוף שלכם. המארז כולל קרקרי כוסמין בעבודת יד, סלט (זוקיני / חצילים / "ביצים"), 3 גבינות טבעוניות תוצרת בית ושני קינוחים טבעוניים לבחירה. כל זה מגיע כמובן גם עם יין (הפעם כזה של יקב אסף מרמת הגולן).

מתי: עד ה-29.7

איפה: אנסטסיה 

 

טעים ובריא מארז ט"ו באב של אנסטסיה. צילום: אסף ארואטי
טעים ובריא מארז ט"ו באב של אנסטסיה. צילום: אסף ארואטי

לתת צ'אנס לשף חדש

אמש, שהתחדשה לאחרונה בשף חדש, כפיר ינין, מציעה חמשוש של אהבה עברית עם מנות מיוחדות לשלושה ימים בלבד. אם עוד לא ניסיתם, זו הזדמנות מצוינת להתרשם מהתפריט של ינין, שהפעם יציע מנות כמו טורטליני במילוי שרימפס קצוץ ריקוטה ופרמז׳ן, נתח קצבים ותפוח אדמה בחמאה שרופה וגם קוקטיילים וקינוחים שהושקעה בהם הרבה אהבה.

מתי: 22-24.7

איפה: אמש