חיפוש מתקדם

לחמניות בית ספר בריאות

מתכון ללחמניות בית ספר בריאות
מילים: יונית נפתלי קו-אל | צילום: דניאל לילה

בת חן: “בימים הראשונים של בית הספר תמר חזרה כשתיק ארוחת העשר שלה מלא. היא לא נגעה בפוקאצ’ות או בקלצונה שהכנתי לה. היא רצתה להיות כמו כולם ושנוררה ביסים מלחמניות מכולת של החברות. אז התחלתי להכין את הלחמניות האלה: הן בגודל המושלם, יש בהן קמח כוסמין בריא, שמוסיף גם מעט מתיקות, והן פשוטות מאוד להכנה.”

חומרים

להברשה וציפוי:

אופן ההכנה

  1. שמים מים, שמרים וסוכר בקערת מיקסר ומערבבים עם כף עץ. מניחים ל-3 דקות עד שמופיעות בועות קטנות. מוסיפים חמאה, מלח ושני סוגי קמח ולשים עם וו לישה כ-7 דקות לקבלת בצק אחיד ודביק.
  2. מעבירים את הבצק לקערה מקומחת, מכסים במגבת ומתפיחים כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  3. מרפדים תבניות תנור בנייר אפייה.
  4. מחלקים את הבצק ל-20 חלקים במשקל כ-50 גרם כל אחד. מכדררים כל חלק לכדור ומניחים בתבנית במרווחים של כ-4 ס”מ. מברישים בחמאה רכה ומפזרים מלח ים אטלנטי. מניחים ל-15 דקות.
  5. מחממים תנור ל-200 מעלות.
  6. אופים 20 דקות עד שהלחמניות מזהיבות.

גיוון: ללחמניות עשירות בטעם חמאתי ועם מעטה מבריק, מברישים את הלחמניות הלוהטות בחמאה רכה מייד כשהן יוצאות מהתנור.

תגובות

תגובות (7)

  • סמדר 4 בדצמבר 2016 18:12 השב

    האם אפשר להכין עם קמח כוסמין בלבד?
    מה צריך לשנות?

    • לי גיל - על השולחן 5 בדצמבר 2016 9:45 השב

      אפשר, ייתכן שתצטרכי להוסיף מעט מים. אני ממליצה להכין פעם אחת את המתכון המקורי כדי להתנסות במרקם של הבצק ובתוצאה, ואז יהיה לך קל יותר לעשות שינויים.

  • יפעת 26 בינואר 2017 10:16 השב

    יצא מאוד טעים!

  • פנינית 16 במרץ 2017 8:44 השב

    לא מצוינת במתכון כמות השמרים הנדרשת

    • דנה טל - על השולחן 16 במרץ 2017 10:15 השב

      היי פנינית, המתכון תוקן.

  • מיה 19 במרץ 2017 6:46 השב

    הי, תודה על המתכון. האם ניתן להחליף את קמח הכוסמין בקמח מלא? ואם כן האם יש לבצע התאמות?

    • דנה טל - על השולחן 19 במרץ 2017 12:02 השב

      היי מיה
      אפשר להחליף לקמח מלא ולא אמורה להיות בעיה לגבי שאר המרכיבים. למרות זאת, אנחנו ממליצים לשים לב ולהרגיש אם הבצק יבש מדי או לח מדי.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים