מתכון

מקלעת שוקולד פרה

טבלת שוקולד חלב, שנמסה בתנור, מתקשה אחרי שהעוגה מתקררת ועושה שמח בפה

3,725 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מקלעת שוקולד פרה. צילום: דניאל לילה | סגנון: רותם ניר
מקלעת שוקולד פרה. צילום: דניאל לילה | סגנון: רותם ניר

רולדת שמרים מהסוג שהיו מוכרים פעם. לעוגה שתי מליות: אחת עשויה מתערובת של פירורי עוגת שוקולד וקקאו, והשנייה — טבלת שוקולד חלב, שנמסה בתנור, מתקשה אחרי שהעוגה מתקררת ועושה שמח בפה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

למריחה:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

ממיסים שמרים בחלב.

2

מניחים את כל חומרי הבצק (למעט חמאה) בקערת מיקסר. מוסיפים חלב עם שמרים ולשים כ-10 דקות (ולא דקה פחות) עם וו לישה, עד לקבלת בצק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים 10 דקות במקרר.

מכינים את המלית

3

מניחים חמאה בין 2 ניירות אפייה ומרדדים למלבן (בערך 15×20 ס”מ). מרדדים את הבצק למלבן בגודל 20×60 ס”מ. מניחים את החמאה על השליש העליון, מקפלים אותו לכיוון האמצע ומעליו מקפלים את השליש הנותר. מתקבל מלבן. מסובבים אותו חצי סיבוב (90 מעלות) ומרדדים למלבן בגודל 20×40 ס”מ. מקפלים כמו ספר, כלומר מפגישים את שתי הצלעות במרכז הבצק. מקפלים לשניים, עוטפים בניילון נצמד ומניחים ל-30 דקות. מרדדים למלבן בגודל 20×40 ס”מ ומקפלים ל-3. עוטפים בניילון נצמד ומשהים לילה במקרר.

4

ממיסים חמאה, קקאו, סוכר, וניל ושוקולד בסיר או במיקרוגל. מוסיפים פירורי עוגה ואגוזים ומערבבים.

מכינים את המקלעות ואופים

5

מחלקים את הבצק לשניים. מקמחים מעט משטח עבודה ומרדדים מחצית מן הבצק למלבן בגודל 25×30 ס”מ. יוצרים חתכים אלכסוניים בעומק 8 ס”מ משני הצדדים לכל האורך, במרחק 3-2 ס”מ זה מזה. מסדרים במרכז מחצית מהמלית לאורך הבצק ברוחב 8 ס”מ. מניחים טבלה וחצי של שוקולד חלב. קולעים מעליה את הבצק: רצועה מימין ומעליה רצועה משמאל, וחוזר חלילה עד שמסיימים. מכינים באותו אופן את המקלעת השנייה. מניחים את המקלעות, רחוקות זו מזו, בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומתפיחים כחצי שעה או עד להכפלת הנפח.

6

מחממים תנור ל-180 מעלות. מורחים את המקלעות בביצה ואופים כ-20 דקות, או עד שהן זהובות ואפויות גם מבפנים. מצננים לפני ההגשה.