מתכון

עגבניות ממולאות בפריקה וחצילים

מנה טבעונית נהדרת: עגבניה וחציל אליהן מצטרף גם פריקה - זן של חיטה ירוקה עם שורשים תנ"כיים

2,372 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2017
עגבניות ממולאות בפריקה וחצילים. צילום וסגנון: לימור לניאדו-תירוש
עגבניות ממולאות בפריקה וחצילים. צילום וסגנון: לימור לניאדו-תירוש

לבלוג המצוין של לימור לניאדו-תירוש קוראים "מטבח מקומי", וגם כאשר היא מציעה בו מתכונים יצירתיים הטעמים נשארים תמיד קרובים לבית ולמסורות הבישול שעליהן גדלה. הכנת ממולאים היא חלק מאותה מסורת – איטית, סבלנית ומלאה נשמה. הנה מתכון אחד מתוך מבחר ממולאים שלימור אוהבת במיוחד, מתוך ספרה החדש "מנה עיקרית", הרואה אור בימים אלה. אי אפשר לדמיין את המטבח שלנו בלי החציל והעגבנייה. כאן מצטרף גם פריקה – זן של חיטה ירוקה עם שורשים תנכ"יים. היש יותר בלאדי מזה?

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית:

לציפוי:

אופן ההכנה

1

שמים פריקה בקערה בינונית, ממלאים במי ברז חמים, מערבבים מעט ושופכים את מי השטיפה. חוזרים על הפעולה עוד פעמיים. בפעם השלישית משרים ל-5 דקות ומסננים. מומלץ להשאיר במסננת ל-30 דקות.

2

מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

3

קולפים חציל תוך השארת מעט פסים מן הקליפה וחותכים לקוביות קטנות. מניחים את קוביות החצילים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מטפטפים 2 כפות שמן זית, בוזקים מעט מלח ופלפל ומערבבים.

4

צולים 30-25 דקות עד הזהבה. מערבבים מדי פעם.

5

חותכים ומסירים את ראשה של כל עגבנייה ושומרים בצד. מרוקנים את תוכן העגבנייה בעזרת כפית פריזיין או כפית קטנה והופכים את העגבניות המרוקנות לייבוש. קוצצים את תוכן העגבניות, מסננים מהנוזלים ושומרים בצד.

6

מחממים במחבת 2 כפות שמן זית ומטגנים בצל ירוק 2 דקות. מוסיפים לימון כבוש, זיתים, שום ופלפל ירוק חריף ומטגנים 2 דקות. מוסיפים את הפריקה המסוננת ותבלינים ומטגנים תוך ערבוב מתמיד במשך 2 דקות. מוסיפים חצי מכמות העגבניות הקצוצות ומים וממשיכים בבישול 15 דקות או עד ספיגת כל הנוזלים והתרככות הפריקה. אם הפריקה לא התרככה מספיק, מוסיפים מעט מים ומבשלים עוד 5 דקות. מוסיפים את החצילים הקלויים ופטרוזיליה, מערבבים ומכבים את האש. טועמים ואם יש צורך מתקנים תיבול.

7

מחממים תנור ל-180 מעלות.

8

ממלאים את העגבניות במלית ומניחים בתבנית חסינת חום משומנת בשמן זית. מפזרים קשקבל, מכסים את העגבנייה ומזלפים שמן זית.

9

אופים 45 דקות. מגישים חם. טעים לאכול עם יוגורט.