חיפוש מתקדם

פשטידת זוקיני, עגבניות ואורגנו

מתכון לפשטידת זוקיני, עגבניות ואורגנו
צילום: דן לב | סגנון: אוריה גבע

זה מאוד פשוט: מערבבים ביצים וגבינות, יוצקים על ירקות ואופים. אפילו לא צריך ללכת לקניות – רק לבדוק מה יש במקרר.

הקישואים והעגבניות עתירי נוזלים. לכן מקפיצים או מאדים מעט לפני שמוסיפים אותם. מומלץ להשתמש בעגבניות שרי תמר או אדמונית, שמכילות פחות נוזלים.

חוקי הפשטידה

מה בין קיש לפשטידה? לקיש (בצרפתית) או פאי (באנגלית) יש קלתית, שממלאים בבלילה של שמנת וביצים המכונה רויאל. המונח פשטידה מכסה מגוון רחב של מאפים, שלרוב אין להם בסיס של קלתית.

  1. הגבינה גבינות רכות כמו גבינה לבנה או קוטג’ מוסיפות לרויאל עסיסיות ולחות; ואילו גבינות צהובות כמו עמק, פרמזן או צ’דר אחראיות על הטעם. הן גם קושרות את התערובת ממש כמו ביצים ועוזרות ליצור מעטה זהוב ופריך לפשטידה.
  2. חמוצה או מתוקה? שתיהן מתאימות. שמנת חמוצה מכילה בדרך כלל פחות שומן (27%-5%) ונותנת חמיצות נעימה. המתוקה שמנה יותר (38%-10%) ומוסיפה עסיסיות. אפשר לשלב בין השתיים לצד ביצים וגבינות.
  3. בדיאטה? החליפו את השמנת הדשנה או חלק ממנה בגבינת ריקוטה או בתערובת של גבינות רכות אחרות כמו קוטג’, גבינה לבנה, טבורוג וכד’ עד 5%.
  4. חלבונים או חלמונים? אם מעוניינים במרקם של סופלה אוורירי, מגדילים את כמות החלבונים, שמעניקים נפח לבלילה. הם גם דלים בשומן ובכולסטרול. אם רוצים מרקם חלבי-חביצתי וטעם עשיר יותר, מגדילים את כמות החלמונים.
  5. הירקות הקשים (כמו תפוחי אדמה) חייבים לעבור טיפול מקדים (גירור על פומפייה, חליטה או בישול); בעלי קליפה כמו פלפלים יעברו קלייה וקילוף; וירקות מימיים כמו כרישה, תרד ומנגולד ייחתכו דק-דק וייסחטו היטב, כדי למנוע מהנוזלים לדלל את המרקם והטעם של הפשטידה.

חומרים

אופן ההכנה

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מחממים מחבת עם 3 כפות שמן זית. מוסיפים קישואים, מתבלים במלח ואורגנו ומטגנים 5-3 דקות להזהבה. מניחים בתבנית בשכבה אחידה.
  3. מוסיפים למחבת את יתרת השמן ומטגנים עגבניות עם שום במשך 2 דקות לאידוי נוזלים. מפזרים על הקישואים שבתבנית.
  4. מערבבים ביצים, גבינה ושמנת בקערה. מתבלים במלח ויוצקים על הקישואים והעגבניות.
  5. אופים כ-35 דקות להזהבה.
תגובות

תגובות (2)

  • טלי 10 ביוני 2016 14:12 השב

    במה אפשר להחליף את האורגנו? אפשר בטימין?

    • ליאת על השולחן 13 ביוני 2016 11:43 השב

      אפשרי להחליף בטימין. את יכולה גם לוותר על תוספת האורגנו לגמרי.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *