מתכון

צלי תפוחי אדמה, גזר ובצל ברוטב סילאן

קשה להישאר אדישים מול תפוחי האדמה השחומים והריחניים האלה

52,192 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
צלי תפוחי אדמה, גזר ובצל ברוטב סילאן. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע
צלי תפוחי אדמה, גזר ובצל ברוטב סילאן. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע

ממש כמו התמרים גם הסילאן עשיר במרכיבים מזינים. הוא גם שותף שאפשר לסמוך עליו במטבח וגם בקונדיטוריה – ממתיק, משחים ומעניק טעמים עמוקים למגוון רחב של מאכלים, רטבים ומאפים. כאן השתמשנו בסילאן כרוטב לצלי תפוחי אדמה צמחוני.הסילאן מעניק צבע שזוף ומעמיק את טעמי התיבול.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים שמן בסיר ומטגנים בצל ושום להזהבה. מוסיפים תפוחי אדמה, גזרים ותבלינים ומערבבים דקה-שתיים עד שהירקות נראים מבריקים.

2

מוסיפים סילאן וכוס מים ומביאים לרתיחה. מכסים ומנמיכים את הלהבה. מבשלים 40 דקות או עד שתפוחי האדמה מתרככים, הרוטב מצטמצם וכל הצלי משחים מאוד. אם תכולת הסיר מתייבשת ותפוחי האדמה עדיין לא רכים מספיק, מוסיפים עוד מים (כ-1/2 כוס בכל פעם).

3

מגישים חם או שומרים במקרר 4-3 ימים ולפני ההגשה מחממים על להבה נמוכה (כדאי להוסיף מעט מים לפני החימום).

גיוונים:
מכינים קדרת עוף ותפוחי אדמה: לאחר שמזהיבים את הבצל מוסיפים 8 שוקי עוף או 4 כרעי עוף מחולקות ומטגנים יחד כמה דקות. מוסיפים את תפוחי האדמה, גזרים ותבלינים וממשיכים לפי המתכון.
מכינים קדרת בקר ותפוחי אדמה: מבשלים 1/2 ק"ג קוביות מנתח בקר לצלי בסיר לחץ עם 2 כוסות מים כשעה. מסננים ומוסיפים לסיר לאחר הזהבת הבצל. מטגנים יחד כמה דקות, מוסיפים את תפוחי האדמה, הגזרים והתבלינים וממשיכים לפי המתכון. משתמשים במי בישול הבשר לפי הצורך.