מתכון

קישואים ממולאים בפריקי ושקדים

פריקי, החיטה הירוקה והמעושנת מהמטבח הערבי, היא מועמדת ראויה ביותר לממולאים צמחוניים, בזכות טעמה העמוק

7,995 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
קישואים ממולאים בפריקי ושקדים. צילום: דניאל לילה
קישואים ממולאים בפריקי ושקדים. צילום: דניאל לילה

פריקי, החיטה הירוקה והמעושנת מהמטבח הערבי, היא מועמדת ראויה ביותר לממולאים צמחוניים, בזכות טעמה העמוק. יחד עם השקדים מתקבלת מלית קראנצ’ית וטעימה. אפשר להשיג פריקי בשווקים, במכולות ערביות ולאחרונה גם בבתי טבע וחנויות אוכל מתמחות דוגמת “לגעת באוכל”.

7 סודות ממולאים (צמחוניים ובכלל)

1. כשמבשלים ממולאים מרפדים את הסיר בשאריות הירק (תוכן או עלים קרועים) שאותו ממלאים, כדי שיעשירו את נוזל הבישול ויגנו על הממולאים מפני חריכה והידבקות לתחתית הסיר.

2. בוחרים בירקות בגודל (או עובי) אחיד, כדי שכולם יהיו מוכנים לאכילה באותו זמן.

3. מתאימים את הסיר או התבנית לגודל/סוג הממולאים. תחשבו יצירתי – סיר פלא לפלפלים, ואין סיכוי שהם ישכבו על צידם; מחבת ברזל כבדה לגלדי בצל וכדומה – העיקר שיישבו בצפיפות, כך שהמלית לא תזלוג וצורתם תישמר.
4. מתאימים את המלית לירק – אם מדובר בירק שלוקח לו המון זמן להתבשל, כמו תפוח אדמה, למשל אפשר למלא בלי לבשל אותה תחילה. אם מדובר בירק כמו עגבנייה, תהיו חייבים לבשל תחילה את האורז או החיטה.

5. מעשירים את המלית בשפע טעמים – גבינה טובה, תבלינים טחונים טריים, עשבי תיבול קצוצים, שמן זית וציר ירקות יעשו את העבודה. חשוב לטעום את המלית עוד לפני המילוי, כי אחר כך כבר יהיה מאוחר לשפר תיבול.

6. תמיד מבשלים על אש נמוכה, בבעבוע קל ולא ברתיחה, כדי לאפשר לטעמים להתחבר ביניהם תוך כדי אידוי, בלי שהממולאים ייחרכו חלילה.

7. כל הממולאים יהיו טעימים, אם תגישו אותם לצד רוטב חמצמץ, יוגורט או לבנה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית:

לבישול:

אופן ההכנה

1

משרים פריקי במים רותחים עד שהיא נפתחת, כלומר הגרגרים תופחים.

2

מרוקנים קישואים בעזרת קישואן. משתמשים בתוכן לריפוד תחתית הסיר.

3

כותשים את התבלינים במכתש ועלי. מערבבים את הפריקי עם פטרוזיליה, שקדים, בצל, תערובת התיבול ושמן זית.

4

ממלאים את הקישואים ומסדרים אותם בסיר רחב בשכיבה. בין הממולאים אפשר לפזר את שארית הפריקי. מציפים בציר ירקות ושמן זית, ממליחים ומפלפלים.

5

מבשלים מכוסה 45 דקות על אש קטנה אחרי רתיחה.