חיפוש מתקדם

קראמבל אגסים ושקדים

מתכון לקראמבל אגסים ושקדים
מילים: אורלי פלאי-ברונשטיין | צילום: עודד מרום | סגנון: עמית פרבר

השקד הוא האגוז הכי בריא שיש לנו, ובכל זאת אנחנו אוהבים אותו קודם כל בזכות טעמו העדין ויכולתו המופלאה לעשות כל מה שרוצים ממנו – גם בבישול וגם באפייה. ליה שומרון פינדר מכינה מטעמים בריאים עם האגוז שעושה הכל.

החשש לאכול שקדים בגלל הנזקים האפשריים לגזרה נפוץ למדי (בעיקר בקרב נשים). כשאני שומעת את זה, אני מייד פותחת בקמפיין שכנוע נלהב: לשקדים יש כל כך הרבה יתרונות – ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן איכותיות עד שהערך הקלורי הגבוה מתגמד מולם. יש מחקרים המוכיחים שצריכה יומיומית מתונה של שקדים (נגיד חופן) עשויה אפילו לסייע לירידה במשקל. ואם משקל עודף אינו מעסיק אתכם, גם שני חופנים זה בסדר.

הערכים הבריאותיים של השקדים הם אכן בונוס גדול מאוד, אולם הקסם הגדול שלהם נעוץ בטעמם. אני מוסיפה אותם להמון מאכלים כי הם כמו קלף מנצח. אפשר לטחון אותם ולהשתמש בהם במקום קמח בהכנת קראמבל, קרקרים או פנקייקס; לסחוט אותם לחלב עדין וכמעט שקוף שמחליף את החלב הרגיל בשלל משימות; או להשתמש בהם על תקן פירורי לחם בהכנת קציצות, לביבות, קראסט לדגים ועוד. כילדה אני זוכרת את עצמי קולפת שקדים עם אמא, אבל היום אני מעדיפה לאכול אותם עם הקליפה – היא בריאה ויש לה טעם אדמתי, מחוספס ונפלא. אני מוסיפה שקדים שלמים ולא קלופים לסלטים וגם משלבת אותם בשייק הפירות של הבוקר. בקיצור: יש אינספור דרכים ליהנות מהשקדים – הפעם נראה מה הם יודעים לעשות במתכונים בריאים. קינוח טעים וגם בריא עם פירורים פריכים – בלי חמאה ובלי קמח! השקדים ושיבולת השועל עם תגבור של חלבון ומעט סוכר יוצרים את המעטה הפריך. אפשר כמובן להחליף את האגסים בפירות אחרים כמו תפוחים, שזיפים או תותים – לפי העונה.

חומרים

לקראמבל:
לשימון התבנית והקראמבל:

אופן ההכנה

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מכינים את האגסים: מרתיחים מיץ תפוחים עם יין ומקל קינמון בסיר קטן. מוסיפים אגסים בכמה מחזורים (בכל פעם אחד או שניים) וחולטים כדקה ברתיחה עדינה עד שהם מתרככים מעט. מוציאים מהנוזל לצינון וממשיכים כך עם יתר האגסים.
  3. מכינים את הקראמבל: מקציפים חלבון וסוכר במטרפה ידנית לקצף רך. מוסיפים שקדים, שיבולת שועל וזרעי פשתן ומערבבים לפירורים.
  4. מרכיבים ואופים: חוצים את האגסים לאורכם ומסלקים את הליבה. פורסים לצורת מניפה, אבל משאירים את הפרוסות מחוברות לחלק הצר של האגס. מניחים בקוקוטים ומפזרים מעל את הקראמבל. מושחים בשמן קוקוס בעזרת מברשת.
  5. אופים 10 דקות עד שהקראמבל משחים. מגישים חם.

גיוון: אפשר כמובן להחליף את האגסים בפירות אחרים כמו תפוחים, שזיפים או תותים – לפי העונה.

6 באפריל 2016
תגובות

תגובות (1)

  • פסח 24 במרץ 2017 18:17 השב

    שיבולת שועל היא מחמשת מיני דגן- חמץ..
    נראה אחלה, יתאים לי לשאר השנה

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *