מתכון

אוזני המן מבצק אווזים במילוי טלה של ארז קומורובסקי

כמעט לא משתמשים בשומן אווז באפייה וחבל, כי זהו אחד השומנים הטעימים ביותר למאפים מלוחים

1,292 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
  • אוזני המן מבצק אווזים במילוי טלה. צילום: דניאל לילה
    אוזני המן מבצק אווזים במילוי טלה. צילום: דניאל לילה
  • אוזני המן מבצק אווזים במילוי טלה. צילום: דניאל לילה
    אוזני המן מבצק אווזים במילוי טלה. צילום: דניאל לילה

משום מה כמעט לא משתמשים בשומן אווז באפייה וחבל, כי זהו אחד השומנים הטעימים ביותר למאפים מלוחים, שגם עוקף באלגנטיות את מכשלת הכשרות במאפים עם בשר. כשמתבלים טלה, הולכים באופן כמעט אוטומטי על בהראט, אבל היות שאנחנו במצב רוח של שבירת מסגרות, בואו ננסה הפעם משהו אחר: בצל ירוק, זיתי טאסוס, חציל קלוי ופלפל ירוק חריף. התוצאה היא מלית טלה ירוקה, רעננה ואביבית.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

להברשה:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

מערבלים קמח ושמרים במיקסר עם וו לישה. מוסיפים שומן אווז, מלח, חומץ ומים (את המים מוסיפים בהדרגה) ולשים עד שנוצר בצק אחיד. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעתיים לפחות. הבצק יתפח מעט ויתייצב.

מכינים את המלית:

2

מערבבים את חומרי המלית. אין צורך לבשל את בשר הטלה מראש. המלית צריכה להיות רכה ורטובה מעט, כדי שלא תתייבש בזמן האפייה. אם התערובת יוצאת יבשה מדי, מוסיפים מעט מים.

3

מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

מכינים את האוזניים:

4

מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי דק ככל האפשר (3-2 מ"מ) וקורצים עיגולים בקוטר 8-7 ס"מ. ממלאים כל עיגול בצק בכף מלית ומהדקים לצורת אוזן המן (משולש). מניחים את האוזניים במרווחים בתבנית, מברישים בביצה ומתפיחים 10 דקות.

5

מברישים שוב בביצה ואופים כ-15 דקות להזהבה.

גיוונים:

  • ואם רוצים אוזניים גדולות? להכנת 4 אוזניים ענקיות מרדדים את הבצק לעלה בעובי 4-3 מ"מ וקורצים בעזרת רינג עיגולים בקוטר 20-18 ס"מ. מניחים במרכז 8-7 כפות מהמלית ומהדקים לצורת אוזן המן. מניחים את האוזניים במרווחים בתבנית, מברישים בביצה ומתפיחים 25 דקות. מברישים שוב בביצה ואופים 25-20 דקות ב-180 מעלות.
  • במקום שמרים יבשים אפשר להשתמש ב-10 גרם שמרים טריים.