מתכון

באבא או רום בסירופ דבש עם רוטב דבש ופירות יער

יש שיטות רבות להכנה של באבא או רום אבל העיקרון דומה: מכינים עוגה מבצק שמרים עשיר מאוד בחמאה ומשקים בסירופ

9,037 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2017
באבא או רום מושקה בסירופ דבש 
עם רוטב דבש ופירות יער 
. צילום: שרית גופן | סגנון: ענת לבל
באבא או רום מושקה בסירופ דבש עם רוטב דבש ופירות יער . צילום: שרית גופן | סגנון: ענת לבל

כשהייתי קטנה חגגנו אירועים משפחתיים רבים בקפולסקי, ורגע השיא היה כאשר לשולחן הגישו סברינה — עם הררי קצפת תעשייתית ודובדבן מסוכר מלמעלה. כשלמדתי קונדיטוריה והתוודעתי למתכון הצרפתי המקורי של באבא או רום הבנתי שהסברינה האהובה של ילדותי הייתה העתק די חיוור של הדבר האמיתי.
כדי שתוכלו להשקות את הבאבא בכמה שיותר סירופ דבש, מומלץ להכינה 3-2 ימים לפני ההגשה. אם לא התכוננתם מבעוד מועד, תוכלו לייבש את העוגה בחום נמוך בתנור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

לסירופ:

לרוטב דבש ופירות יער:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

מערבלים קמח, שמרים, מלח וסוכר חום בקערת מיקסר עם וו לישה במהירות נמוכה.

2

מוסיפים ביצים וחלמונים ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד הנפרד מדפנות הקערה.

3

מוסיפים בהדרגה את החמאה — 1/2 כף בכל פעם — עד שהיא נטמעת בתערובת. ממשיכים לערבל כדקה נוספת עד לקבלת תערובת רכה מאוד ודביקה.

4

מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לתפיחה כ-45 דקות עד להכפלת הנפח.

5

משמנים היטב תבנית קוגלהוף. בעזרת מרית או שק זילוף ממלאים כחצי מגובה התבנית בבצק. מכסים בניילון נצמד ומניחים לתפיחה נוספת כ-45 דקות עד שהבצק מגיע לכ-1 ס”מ מתחת לשולי התבנית.

אופים:

6

מחממים תנור ל-150 מעלות. אופים את העוגה במשך 45-40 דקות עד שהיא שחומה וקיסם הננעץ בה יוצא יבש. מצננים כ-15 דקות.

7

מחלצים את העוגה מהתבנית, מניחים על צלחת ומשאירים לצינון וייבוש בטמפ’ החדר ללא כיסוי במשך 3-2 ימים. לחלופין, מייבשים את העוגה בתנור שחומם מראש ל-90 מעלות כשעה. מוודאים שהעוגה לא ממשיכה להיאפות (ולהשחים) אלא רק מתייבשת. מצננים לטמפ’ החדר.

מכינים את הסירופ:

8

מביאים לרתיחה את כל החומרים מלבד הרום. מסירים מהלהבה, מוסיפים את הרום ומערבבים קלות. מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר עד השימוש או עד שבועיים.

מכינים את הרוטב:

9

טוחנים את פירות היער במעבד מזון.

10

מעבירים את הפירות לקלחת, מוסיפים את שאר חומרי הרוטב ומביאים לרתיחה על להבה נמוכה. מערבבים מדי פעם. ממשיכים לבשל ברתיחה עדינה 3-2 דקות, מסירים מהאש ומצננים. אם רוצים רוטב במרקם חלק - מסננים. מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר עד השימוש או עד שבוע.

מרכיבים ומגישים:

11

לפני ההגשה מחממים את הסירופ לכ-40 מעלות - קצת מעל חום השפתיים. מניחים את העוגה על רשת שמתחתיה תבנית. בעזרת מצקת משקים את העוגה בנדיבות בסירופ החמים עד שהיא ספוגה בו.

12

מקציפים בקערת מיקסר שמנת ואבקת סוכר עד לקבלת קצפת רכה אך יציבה.

13

מעבירים את העוגה בעזרת מרית רחבה לצלחת הגשה, מניחים על כתר העוגה את הקצפת ומוזגים מעל כמה כפות מרוטב פירות היער. מסדרים מעל את פירות יער. מגישים מיד או שומרים עד שעה בטמפ’ החדר.