מתכון

באו — לחמניות מאודות במילוי בקר, כרוב וג’ינג’ר

מנה שמשקפת את עושרו של המטבח האסייאתי, אך עדיין חביבה על קטנטנים וגם על הגדולים

11,625 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2017
באו — לחמניות מאודות 
במילוי בקר, כרוב וג’ינג’ר. צילום: דניאל לילה
באו — לחמניות מאודות במילוי בקר, כרוב וג’ינג’ר. צילום: דניאל לילה

בת חן: “הבאו — לחמניות שמרים סיניות — מוגשות בסין כשהמלית כבר בפנים, שלא כמו הבאן המודרניות שמשמשות כלחמניות לכל דבר. הילדים אוהבים להשתתף בהכנה ולא פחות להיות מופתעים כל פעם מחדש מהגילוי של הבשר המתקתק שמחכה בתוך הבצק."

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

אופן ההכנה

1

מערבבים את כל חומרי המלית בקערה ומניחים בצד.

מכינים את הבצק ומתפיחים:

2

שמים מים, שמרים וסוכר בקערת מיקסר עם וו לישה ומשהים למשך חצי דקה עד שהשמרים והסוכר מתחילים להתמוסס במים. מוסיפים קמח וסודה לשתייה ולשים כ-2 דקות במהירות בינונית עד שבצק מתאסף סביב וו הלישה. מוסיפים שמן ולשים 6 דקות נוספות עד שמתקבל בצק אחיד ורך למגע.

3

מעבירים את הבצק לקערה משומנת במעט שמן ומכסים במגבת. מתפיחים 45 דקות או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מעצבים, ממלאים את הלחמניות ומתפיחים שוב:

4

מחלקים את הבצק ל-4 חלקים שווים, מגלגלים כל חלק לגליל באורך 6 ס”מ ובקוטר 4 ס”מ ופורסים ל-13 פרוסות שוות.

5

גוזרים 3 עיגולי נייר אפייה בקוטר תחתית סלסילות האידוי ומרפדים את הסלסילות (אם יש רק סלסילה אחת, מניחים את עיגולי נייר האפייה שגזרנו על יריעת נייר אפייה על גבי משטח העבודה).

6

מניחים את פרוסות הבצק על משטח עבודה מקומח קלות ומרדדים עם מערוך לעיגולים בעובי 1/2 ס”מ וקוטר כ-6 ס”מ. מניחים כל עיגול במרכז כף היד ובמרכזו מניחים תלולית של מלית. מותירים שוליים חשופים. צובטים בעדינות חתיכה משולי עיגול הבצק ומושכים כלפי מעלה (כך שהשוליים יכסו מעט את המלית). ממשיכים למשוך ולצבוט את השוליים בתנועה מעגלית מעל המלית עד לסגירה.

7

מניחים את הלחמניות על עיגולי ניירות האפייה (במעגל שקוטרו קטן מעט מקוטר מסננת האידוי) במרווחים של כ-4-3 ס”מ. מכסים במגבת לחה ומתפיחים כ-45 דקות עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מאדים ומגישים:

8

בוחרים בסיר שמסננת האידוי תשב עליו בנוחות, ממלאים אותו במים עד 1/3 גובהו ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומניחים את מסננת האידוי עם הלחמניות על הסיר. מאדים כ-13 דקות או עד שהבצק רך ואפוי והמלית מוכנה (פותחים לחמנייה לבדיקה).

9

אם עובדים עם מסננת אחת, מוציאים ממנה את נייר האפייה שעליו הלחמניות מהמסננת. מעבירים אל המסננת עוד עיגול נייר אפייה שעליו לחמניות (מרימים את עיגול נייר האפייה אל סלסילת האידוי בעזרת נייר האפייה התחתון) ומאדים באותו אופן את כל הלחמניות.