מתכון

בראוניז סאקה דובדבנים

נעמה גאון, אופה מוכשרת ואושיית אינסטגרם מכינה בראוניז שבקלות הופכים למגדל מפואר שכולו שיר הלל לתאוות המתוק

2,210 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

אני מאוד מתחברת לתרבות היפנית, ולכן רציתי לעשות כאן מחווה קטנה, שמפגישה שני סמלים יפניים מובהקים – סאקה ודובדבנים, שאת הפריחה שלהם חוגגים בשלל פסטיבלים בתחילת האביב. לא חייבים להישאר נאמנים לרוח היפנית – יש במתכון הצעות להמרת הסאקה והדובדבנים. רק אל תוותרו על שימוש בשוקולד מריר איכותי, שמפיק קינוח כהה ומורכב טעמים.

לתבנית מלבנית בגודל 20×27 ס"מ או לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבראוניז:

למילוי ועיטור:

אופן ההכנה

1

‏ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל או על בן מארי וטורפים בעזרת מטרפה ידנית לתערובת חלקה.

2

מנפים פנימה קקאו וטורפים עד שהוא נטמע בתערובת. מוסיפים ביצים אחת-אחת וטורפים עד שהן נטמעות. מוסיפים סוכר וסאקה וטורפים עד שמתקבלת תערובת אחידה ומבריקה. מוסיפים קמח ומלח וטורפים רק עד שמתקבלת בלילה אחידה.

3

משטחים מחצית מבלילת הבראוניז בתבנית, מפזרים מעל דובדבנים ומכסים ביתרת הבלילה. מפזרים מעל שברי שוקולד מריר.

4

אופים 30-25 דקות עד שנוצר קרום אטום על פני הבראוניז וקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא לח מאוד. מקפיאים מייד למשך שעתיים לפחות.

5

מחלצים את משטח הבראוניז מהתבנית בעזרת נייר האפייה וחותכים אותם בעזרת סכין חדה.

6

הבראוניז נשמרים עד 5 ימים בקופסה אטומה במקרר או עד 3 שבועות במקפיא.

פאר היצירה: כך תכינו מגדל בראוניז מפואר כמו בתמונה: מכפילים את הכמויות במתכון ואופים ב-3 תבניות בקוטר 18 ס"מ. בין העוגות מניחים שלל פירות יער: פטל, דובדבנים (חצויים ומגולענים כמובן), אוכמניות, דומדמניות או מה שמוצאים. לפני ההגשה יוצקים שוקולד מריר מומס.

המלח של המתוקים

דמיינו שאתם נוגסים בעוגיית שוקולד צ'יפס ופתאום הלשון נתקלת בפתית מלח, ששובר את המתיקות ובה בעת מקפיץ אותה החוצה. זה בדיוק מה שעושה מלח מאלדון – מלח ים שהיתרון הגדול שלו הוא בכך שאינו נמס בחום גבוה, ולכן יכול ליצור בפה את משחקי הטעמים האלה.
מלח מאלדון נקרא על שם העיר בה הוא מיוצר, במחוז אסקס שבאנגליה. משפחה אחת מכינה אותו כבר 130 שנה בטכניקה מיוחדת. יש גם מאלדון מעושן, שמתאים לשוקולד כמו כפפה ליד, ומאלדון עם צ'ילי או פלפל שחור. עדיין קשה להשיג מלח מאלדון בארץ (מצאנו אותו ב"מעדניית יום טוב" בלוינסקי, "מעדני מזרע", וברשת חנויות "מזרח ומערב"). גם אם תמצאו הוא יעלה 40-30 שקל ל-250 גרם.
המלצה של נעמה: חכו שחבר ייסע לחו"ל ותפילו עליו את התיק הזה – כמעט בכל מקום באירופה הוא עולה בערך 4-3 יורו.
אין לכם מלח מאלדון? השתמשו בפלור דה סל או במלח גס רגיל, כתוש מעט, וזרו אותו אחרי האפייה כדי שלא יימס.