אסטרטגיית יציאה: הבראסרי נפתח, דיסקו טוקיו נסגר

הקץ לשמועות: הבראסרי יפתח את הדלתות ביום שני הבא, בשלב ראשון משעות הצהריים. דיסקו טוקיו נבלע אל הרצל 16, הקופיבר פתוח לסרוויס צהריים ורק בהוטל מונטיפיורי המשקאות והאסקפיזם מוגשים כרגיל

בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
2 ביוני 2020

חרושת השמועות על סגירה אפשרית שאופפת כמעט כל מסעדה ובית אוכל בעיר לא פסחה על הבראסרי. הבר־מסעדה הוותיק נחשב לספוט רלוונטי תמיד, דבר שהקנה לו מעמד מיתולוגי במרקם תרבות הבילוי בעיר. נכנסנו לעובי הקורה כדי לברר האם כצעקתה, והרי החדשות הטובות: אם לא יהיו הפתעות, ביום שני הקרוב (8.6) בשעה 12:00 ישוב הבראסרי לפעול.

עיכוב הפתיחה נבע בראש ובראשונה ממתווה חזרה לשגרה מדורג שעליו הוחלט בקבוצת R2M. "זה עסק שלנו וילד שלנו, ואי אפשר היה שלא לפתוח. משהו שבנינו ויצרנו ובלתי אפשרי לסגור בהינף יד", אומרת הבעלים רותי ברודו. "כשפותחים עסקים מחדש אי אפשר לדעת עד כמה הקהל יחזור. ההתחייבות מלחיצה ועולה המון כסף, ואנחנו מנסים לצמצם בכוח אדם כדי לא להיכנס לברוך כלכלי. לכן בהתחלה נפתח את הבראסרי רק לצהריים וערב ללא סרוויס בוקר (למעט שישי-שבת, שאז המקום ייפתח משמונה בבוקר, ש.ב.ד), כפי שפתחנו את הקופיבר רק לצהריים ובערבי חמישי ושישי. אנו שומרים על כוח האדם עד שנבין אם הקהל חזר לשגרה, מה שעדיין לא קרה".

קופיבר. בינתיים צהריים. צילום: שירן כרמל
קופיבר. בינתיים צהריים. צילום: שירן כרמל

אורן שנבל מנהל תחום המסעדות של קבוצת R2M מסביר שהשמועה נובעת בכלל מעבודות הרכבת הקלה, שאמורות להגיע לאזור בתחילת שנת 2021. בהתבסס על עסקים שחווים קשיים בנתיבים שבהם כבר מתבצעות עבודות, עתיד הבראסרי נשקל בכובד ראש. עם זאת, סגירה מוחלטת מעולם לא עמדה על הפרק. "עוד לפני הקורונה התעוררה דילמה אם נוכל להמשיך להפעיל את הבראסרי בזמן העבודות, או שנעביר אותו דירה. הסגר העמיד אותנו במצב שבו העסק סגור כמעט שלושה חודשים, ושאלנו את עצמנו אם שווה לפתוח בשביל ארבעה חודשים עד תחילת העבודות. על זה היה הדיון. הדילמה הוכרעה כשהוחלט שפותחים, כי אנחנו לא יכולים שלא. בעיניי הבראסרי הוא מוצר רלוונטי מאד אחרי הקורונה, יותר מחלק מהמסעדות האחרות שלנו. כשיגיעו עבודות הרכבת הקלה – שעכשיו אין לדעת מתי הן יקרו – נתמודד. כרגע אין לנו מידע מספיק, אז למה לא לפתוח כמו שאר המסעדות שלנו?".

היו שלום ותודה על הוון טון: דיסקו טוקיו. צילום: עידית בן עוליאל
היו שלום ותודה על הוון טון: דיסקו טוקיו. צילום: עידית בן עוליאל

על שמחת פתיחת הבראסרי מעיבה סגירת דיסקו טוקיו החל מאמש (1.6), ואיחודו עם הרצל 16 שהשתלט על המתחם. ברודו מספרת שההחלטה על האיחוד נפלה טרם פרוץ הקורונה בגלל עומס על המטבח, שנאלץ להתמודד עם שני סוגי תפריטים. באותו זמן דובר על כך שדווקא הדיסקו יישאר, אך המשבר הפך את היוצרות. "החזקת טבחים אסייתיים כרוכה בעלויות גבוהות ולכן נאלצנו לוותר עליהם. עשינו חישוב כלכלי והבנו שאם אנו רוצים לשמור על העובדים הישראלים, אין ברירה אחרת. בגלל שכל הזמן ישבו לנו על הראש ואמרו שמתגעגעים לרוטשילד 12, הרחבנו את הרצל 16. אחד הדברים שהקורונה לימדה אותנו הוא הצורך לחסוך בכוח אדם. כולנו חוזרים לפשטות".

הוטל מונטיפיורי, בכל אופן, פועל כרגיל ומגיש את התפריט הצרפתי-אסייתי האסקפיסטי בין השעות 09:00 עד 23:00.

בראסרי
קופיבר
להזמנת שולחן בקופיבר
הוטל מונטיפיורי
הרצל 16