מאפה סרטנים משגע ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

מאפה פידה במילוי סרטנים בבית קנדינוף. צילום: אנטולי מיכאלו
מאפה פידה במילוי סרטנים בבית קנדינוף. צילום: אנטולי מיכאלו

מעדן מושחת שמוגש רק פעם בשבוע, סיכות אוכל חמודות שהן תרומה, אקלרים ממכרים ומנת דג מיוחדת. המלצות השבוע שלנו

23 בספטמבר 2019

מאפה פידה סרטנים, בית קנדינוף, תל אביב

בבית קנדינוף הפכו את ערבי רביעי לערבים מיוחדים בסגנון "האוריינט אקספרס", הרכבת שחיברה בין אסיה לאירופה ועברה גם דרך טורקיה, עם מנות מיוחדות שמשלבות אוכל טורקי, צרפתי ועוד השפעות שונות. בין מנת לקרדה פלמידה נהדרת לכיסוני מנטי עדינים זהר מאפה הפידה סרטנים, שהוא בעצם מעין סירת בצק פריכה במילוי של בשר סרטנים עדין מבושל בשמנת, בצל מקורמל, תרד וקשקבל. זה עשיר ומושחת בדיוק כמו שזה נשמע, ואיכשהו טעם הסרטנים עדיין לא הולך לאיבוד בעושר הטעמים. רק הרצון לנסות עוד מנות מהתפריט עצר אותי מלהזמין מיד פידה נוסף, אז קחו בחשבון את פוטנציאל ההתמכרות.
[גיל גוטקין – עורך תחום המסעדות]

בית קנדינוף – כל הפרטים

פידה סרטנים בבית קנדינוף. צילום: גיל גוטקין
פידה סרטנים בבית קנדינוף. צילום: גיל גוטקין

סיכות בצורת מנות של המזנון

פיתה של אייל שני (או ליתר דיוק – מסבחה לימה) תמיד משמחת אותי, אבל מה שעשה לי את השבוע הוא דווקא מה שלצידה: מהדורה מוגבלת של סיכות קטנות עם האייקונים שהכי מסמלים את שני – עגבניה, כרובית ופיתה – שעיצבה דנה בן עמי, אחת הברמניות במזנון. מעבר להיותן פריט מקסים לקישוט התיק לחובבי פיתות, הדבר הכי יפה בסיכות הוא שההכנסות ממכירתן הן תרומה לארגון "לתת" לקראת החג – סיבה מצוינת להצטייד בכמות גדולה ולקשט איתה את המפיות שעל שולחן החג. מחיר כל סיכה: 10 שקלים. להשיג בסניפי המזנון.
[לי גיל – עורכת משנה]

תרומה חמודה במיוחד סיכות במזנון. צילום: ברית הראל
תרומה חמודה במיוחד סיכות במזנון. צילום: ברית הראל

לחי אינטיאס על הרובאטה, מן טן טן, תל אביב

נצח לקח לעם השיפודים להסתכל הצידה ולגלות את גריל הפחמים היפני – הרובאטה. עליו נצלי שיפודי היקיטורי מירקות ודגים. אחת המנות הכי טעימות בז'אנר מופיעה בתפריט הספיישל של האיזאקיה והראמן בר –  מן טן טן: לחי אינטיאס מקומי (או המאצ׳י הולנדי). עוצמת החום של הפחמים המיוחדות שברובאטה עושה טוב בעיקר לנתחים שומניים או כאלו שהוטבלו במרינדה. מנת הלחי אכן ניחנת בשניהם. הלחי, אולי אחד החלקים הכי טעימים בדג, שוהה במרינדה של סאקה, סויה ומירין, עולה על הרובאטה לצלייה ויורד ממנה עסיסי וספוג בניחוחות וטעמים.
[אלון הדר – כתב]

מן טן טן – כל הפרטים

בזכות הגריל היפני לחי אינטיאס במן טן טן. צילום: אנטולי מיכאלו
בזכות הגריל היפני לחי אינטיאס במן טן טן. צילום: אנטולי מיכאלו

אקלרים בלה מולאן, תל אביב

למרבה השמחה וגם הצער, אני גרה שתי דקות הליכה ממאפיית לה מולאן. הילדים שלי גדלים על הלחמים והבאגט שלהם ואני משמינה מכל היתר. האהובים החדשים שלי הם אקלרים שצצו לאחרונה בוויטרינה הקטנה של המאפייה, מסודרים שורות שורות. הבצק הרבוך אחראי על מאפים מוצקים (שלא קורסים מהלחות שבמילוי) משובצים בהברקה – פתיתי שטרויזל פריכים, המילוי – קרם פטיסייר ושוקולד לבן אוורירי ומתוק בול במידה. הפעם הראשונה שניסיתי אחד הייתה באמצע הרחוב (לקחתי לי אחד לדרך), אחרי הביס הראשון נעמדתי דום, חיסלתי את כולו וחזרתי לקחת עוד כמה.
[יונית נפתלי קו-אל, עורכת משנה]

לה מולאן – כל הפרטים

סכנת התמכרות אקלר בלה מולאן. צילום: נדב שלי
סכנת התמכרות אקלר בלה מולאן. צילום: נדב שלי