מה חדש?

חדשות האוכל: 5 דברים שחייבים לטעום השבוע

פסטיבל ערמונים. צילום: גל קלדרון
פסטיבל ערמונים. צילום: גל קלדרון

חג האילנות בפתח - הזדמנות מעולה לצאת לטבע עם ערכת ליקוט חדשה, להתענג על קינוחי ערמונים ולהתאוורר בפסטיבל אוכל בערבה. כל מה שטעים השבוע, גם למי שבבידוד

12 בינואר 2022

1. לשתות לרגל ט"ו בשבט (כאילו שאנחנו זקוקים לתירוץ)

קצת קשה לעקוב אחרי מה שלא כולל וירוסים או וריאנטים בימים אלה, אבל ביום ראשון הקרוב גם יחול ט"ו בשבט, וזו עוד סיבה להרים קצת לתוצרת מקומית איכותית. לרגל ראש השנה לאילנות חבר מותג הג'ין Bombay Sapphire לחקלאים מ"עלה עלה" ולמיקסולוג בר שירה (קבוצת אימפריאל), לטובת יצירה של מארז לחג. המארז כולל כלים מעוצבים לשתילה, 3 שתילים של צמחי תבלין ישראליים, אדמה טרייה, בקבוק ג'ין ומתכונים – בעזרת כל הנ"ל תוכלו לרקוח ולשקשק לעצמכם בבית קוקטיילים עשבוניים ברוח החג. אותם העלים ואותו הג'ין יככבו גם בפופ אפ קוקטיילים שיתקיים בשבוע הבא בבר הבושוויק לרגל החג, בו יושק גם קיר עצום של עלי תבלין. מגיע לנו להתרענן.

מתי: 16-19.1

איפה: בושוויק. את המארזים מזמינים באתר עלה עלה

כל המתכונים לט"ו בשבט

שקשקו לכם ט"ו בשבט בבית מארז של בומביי ספייר ג'ין ועלה עלה. צילום: דניאל לילה
שקשקו לכם ט"ו בשבט בבית מארז של בומביי ספייר ג'ין ועלה עלה. צילום: דניאל לילה

2. לצאת ללקט בסטייל

עוד לרגל החג: ערכת ליקוט חדשה, שהיא שיתוף פעולה ראשון וחמוד במיוחד בין הד"ר אורי מאיר-צ'יזיק ובין פרויקט "תוצרת". מאיר-צ'יזיק, היסטוריון של רפואה ותזונה (שאפשר גם לכנות בטייטל "המלקט הלאומי") חבר אל "תוצרת" – פרויקט שמפגיש בין שלושה עולמות: טבע, עיצוב ואיור – ויחד הם יצרו ערכה שמטרתה להנגיש את עולם הליקוט לכולם. היא כוללת קלפי ליקוט (בעברית וערבית) עם הנחיות והגדרות, מזמרה איכותית ותיק כותנה לליקוט. והכל מאוייר ומעוצב לעילא ולעילא, כי אם לצאת לטבע – אז בסטייל.

איפה: הזמנות באתר של מאיר-צ'יזיק

והנה המדריך שלנו לליקוט צמחי בר

זה הזמן ללקט ערכה של "תוצרת" ואורי מאיר-צ'יזיק
זה הזמן ללקט ערכה של "תוצרת" ואורי מאיר-צ'יזיק

3. להתפנק במתוקים על בסיס ערמונים

ערמונים הם מחומרי הגלם הכי חורפיים שיש, אבל בארץ משום מה עוד לא למדו להעריך אותם – בטח בהשוואה לכבוד שלהם הם זוכים בצרפת, למשל. בפטיסרי דוד לאור שבמבשרת ציון החליטו להרים את הכפפה עם פסטיבל מאפים וקינוחים על בסיס ערמונים – מסוכרים, טחונים לממרח מתוק או בשלמותם. במהלך פברואר תוכלו למצוא במקום קלאסיקות כמו מון בלאן, הקינוח שמזוהה ביותר עם הערמונים, לצד קינוחים אחרים שהם כבר פרשנויות או וריאציות מקומיות – קרואסון שוקולד חלב וערמונים, בריוש קרם שקדים וערמונים, באבא או רום עם פטיסייר וערמונים מסוכרים וקרמבו ערמונים בציפוי שוקולד לבן. נשמעת לנו כמו סיבה ממש טובה לקפוץ למבשרת.

מתי: עד סוף ינואר

איפה: קונדיטוריה דוד לאור

בא לכם לבשל בעצמכם עם ערמונים? כאן תמצאו המון מתכונים

הכי חורפי שיש פסטיבל ערמונים בדוד לאור. צילום: גל קלדרון
הכי חורפי שיש פסטיבל ערמונים בדוד לאור. צילום: גל קלדרון

4. לנסות ארוחה של 16 מנות מהים

מסעדת האם של יאקימונו סגרה את שעריה בחודש שעבר, אבל יאקימונו הילטון הכשרה עדיין חיה ובועטת, וגם משיקה בימים אלה ארוחת טעימות חדשה. הארוחה כוללת לא פחות מ-16 מנות, כולן מנות פופולאריות במיוחד במסעדה שמבוססות על דגים טריים (הפעם ללא פירות ים), בגרסה מוקטנת כמובן. בין המנות בתפריט אפשר למצוא מאגורו פפר – פרוסות טונה צרובה ולימון ברוטב סויה וג'ינג'ר; סאקנה וואסבי – נתחי בס הסלע בוואסבי או גומה סושי מורי – כדורי אורז מיוחדים עטופים בטונה ברוטב השף. כל אלה מגיעות לצד כוס יין הבית אדום או לבן במחיר כולל של 550 שקלים לזוג. אנחנו ממליצים לבוא על בטן ריקה.

מתי: ראשון עד חמישי 17:30-21:30, מוצ"ש משעה אחרי צאת השבת עד 21:30

איפה: יאקימונו הכשרה

תעשו מקום בבטן ארוחת טעימות ביאקימונו הילטון. צילום: יעל בונפיס, wolt
תעשו מקום בבטן ארוחת טעימות ביאקימונו הילטון. צילום: יעל בונפיס, wolt

5. לקפוץ להתאוורר (ולאכול טוב) בערבה

מתי בפעם האחרונה ביקרתם בערבה? בסוף החודש הקרוב יש לכם הזדמנות מצוינת לעשות את זה, וגם לאכול טוב על הדרך, במסגרת סוף שבוע קולינרי בשם "סיפורי אוכל" לכל המשפחה. האירוע כולל יומיים וחצי של אתרי תיירות וקולינריה בחבל הארץ הדרומי, בין השאר ביקור ב"חממת 5 החושים" בקיבוץ אליפז – חממת הקטיף היחידה בערבה הדרומית – שבמסגרתו גם יכינו המשתתפים אוכל באמצעות "שף השמש" – צינורות אפייה המופעלים ע"י אנרגיית השמש. יהיו גם שווקי איכרים, פוד טראקס וגלידה בעבודת יד. ובעיקר קצת התאווררות מהיומיום המאוד אינטנסיבי ומלחיץ שלנו.

מתי: 27-29.1

איפה: הערבה הדרומית. לפרטים והרשמה: 08-6616976

איך מכינים אנטי פסטי ללא תנור? "שף השמש" בערבה. צילום: חגית גל
איך מכינים אנטי פסטי ללא תנור? "שף השמש" בערבה. צילום: חגית גל