מתכון

טקילה, טרגון, מלפפון וליים

קוקטייל עם טקילה, סירופ טרגון, שארטרז - ליקר המכיל 130 סוגים של עשבי תיבול, מיץ ליים וגם מלפפון כתוש

11,498 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2016
קוקטייל טקילה, טרגון, מלפפון וליים. צילום: חיים יוסף; סגנון: אוריה גבע
קוקטייל טקילה, טרגון, מלפפון וליים. צילום: חיים יוסף; סגנון: אוריה גבע

השנה תקבלו את פני האורחים עם קוקטייל טעים וצבעוני שרקחתם בעצמכם וזה אפילו לא יפחיד אתכם. ביקשנו מיובל סופר, אומן קוקטיילים ויועץ אלכוהול וברים, לנווט אותנו בעולם התמציות והשיקויים של המיקסולוגיה המודרנית. זכינו לא רק בקוקטיילים מלאי דמיון, שיהפכו את ארוחות החג שלכם להרבה יותר נינוחות, אלא למזווה של תמציות טעם וסירופים, שכל פודי ישמח שיהיה לו בבית.

מכיוון שאנחנו עוסקים בקוקטיילים לערב החג רצינו קוקטייל עם טקילה שהוא רענן וקליל יותר, אז חיברנו לטקילה סירופ טרגון, שארטרז – ליקר המכיל 130 סוגים של עשבי תיבול, מיץ ליים וגם מלפפון כתוש, שמוסיף רעננות מתוקה. חשוב: כאשר כתוב למעוך מלפפון בתוך השייקר, לא מתכוונים שתוציאו לו את הנשמה. מועכים פעם אחת — רק עד ששומעים את רעש הפיצוח של בשר המלפפון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

 שמים פרוסות מלפפון וסירופ טרגון בשייקר ומועכים פעם-פעמיים בעזרת מאדלר.

2

 מוסיפים טקילה, ליים, טינקטורה צ’ילי וקרח ומשקשקים נמרצות.

3

 מוזגים תוך כדי סינון לכוס נמוכה עם קרח חדש.

4

 מוסיפים שארטרז, מקשטים ברצועות מלפפון ומגישים.

סירופ טרגון

דרך נהדרת למצות את הטעמים האניסיים העדינים של הטרגון.

מערבבים 1/2 ליטר מים רותחים עם 1/2 ליטר סוכר ומערבבים עד שהסוכר נמס. מוסיפים צרור עלי טרגון קצוצים ומצננים מעט. מעבירים למקרר למשך הלילה. מסננים את הסירופ ושומרים עד חודש בצנצנת מעוקרת במקרר.

טינקטורות (תמציות)

טינקטורה היא מיצוי של חומרים נותני טעם באלכוהול. לעומת ההשריות הקרות של חומרי גלם באלכוהול (ראו פירוט במתכון לנגרוני עם טוויסט) כאן משרים כמות גדולה יותר של חומר טעם למשך הרבה יותר זמן. התוצאה מאוד מרוכזת ולכן די בכמה טיפות כדי לתבל את המשקה. תחשבו על טינקטורות כעל מדף התבלינים של המיקסולוג: רוצים להוסיף טעם הל לקוקטייל? הולכים למדף, לוקחים תמצית הל באלכוהול ומוסיפים ממנה טיפה או שתיים. הביטרים הם בעצם תערובות של כמה טינקטורות יחד – ה”ראס אל חנות” של עולם הקוקטיילים.
כדאי לקנות בבית מרקחת פיפטות קטנות כדי שתוכלו לשלוט על הכמות.
תמצית צ’ילי דרך מצוינת להוסיף חריפות לקוקטיילים. ממלאים צנצנת בצ’ילי חריף עד סופה ומכסים בוודקה. משרים למשך 10 ימים. מסננים לתוך צנצנת מעוקרת קטנה דרך נייר לסינון קפה או בד חיתול.