מתכון

טראפלס צרפתיים קלאסיים

ביסים קטנים של שוקולד טהור שנמסים בפה בשניות

11,773 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
טראפלס צרפתיים קלאסיים. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
טראפלס צרפתיים קלאסיים. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

זהו המתכון הראשוני והבסיסי ביותר לטראפלס, ממנו תוכלו לצאת לאינסוף הרפתקאות: להוסיף מעט ליקר או מחית פרי, להמיר את השוקולד המריר בשוקולד חלב, לתבל את השמנת או להחליף את הציפוי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי:

אופן ההכנה

ממיסים שוקולד

1

שמים שוקולד בקערת זכוכית, מפעילים את המיקרוגל ל-20 שניות בעוצמה בינונית ומערבבים. מפעילים ל-20 שניות נוספות. חוזרים על הפעולה לפי הצורך. לחילופין אם אתם חוששים מחימום יתר של השוקולד, עדיף להמיס על בן מארי. בכל מקרה מפסיקים את ההמסה כאשר בשוקולד עדיין נותרים מעט גושים ומשלימים את תהליך ההמסה על ידי ערבוב.

מכינים גנאש

2

: מביאים שמנת לסף רתיחה.

3

יוצקים את השוקולד המומס לקערת מעבד מזון ומוסיפים 1/3 מכמות השמנת. מעבדים (או טורפים במטרפה ידנית).

4

עד שמתקבלת מסה שבורה והשוקולד מקבל מרקם גרגרי. אל דאגה, זהו חלק מהתהליך. מוסיפים 1/3 נוסף מהשמנת ומעבדים 3-2 דקות לתערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את יתרת השמנת ומעבדים 3-2 דקות. מוסיפים חמאה ומעבדים עד שהיא נטמעת בתערובת.

5

יוצקים את הגנאש לתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה ומניחים לו להתגבש 8 שעות, רצוי מחוץ למקרר (במקרר הגנאש יאצור לחות ולא יתייבש כפי שהוא אמור). בקיץ משאירים בחדר ממוזג, ואם אי אפשר אז בכל זאת במקרר.

מעצבים

6

חותכים את הגנאש למרובעים בגודל 3 ס”מ ומגלגלים לכדורים. אם לא מגישים מייד, מאחסנים במקרר בקופסה אטומה ובשכבות המופרדות זו מזו בנייר אפייה. נשמר עד 3 שבועות.

לפני ההגשה מצפים

7

מנפים קקאו על מגש רחב. מגלגלים את הטראפלס בקקאו בעזרת מזלג (חום הידיים יגרום לטראפלס להימס). מניחים בכל פעם 5-4 טראפלס במסננת ומנערים בעדינות כדי להיפטר מעודפי קקאו.

גיוון:
מצפים את הטראפלס בציפוי שוקולדי פריך (הדומה למעטה של קרמבו), שמאריך את חייהם ומגן עליהם מפני ספיחת ריחות במקרר: ממיסים 500 גרם שוקולד מריר במיקרוגל או על בן מארי ומצננים מעט. שמים 100 גרם חמאת קקאו בסיר נפרד וממיסים מעל להבה בינונית בטמפרטורה של 45-40 מעלות. מאחדים בין השוקולד לחמאת הקקאו על ידי ערבוב וטובלים את הטראפלס בציפוי בעזרת מזלג. מניחים לציפוי להתקשות חצי שעה ומגלגלים באבקת קקאו לפני ההגשה.