מתכון

ירקות סיניים של "טאיזו"

מנת הירקות הסיניים היא אחת מהמסעדות האהובות ביותר בתפריט של מסעדת טאיזו. כך תכינו את זה בעצמכם בבית

105,770 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
ירקות סיניים של "טאיזו". צילום: שרית גופן
ירקות סיניים של "טאיזו". צילום: שרית גופן

אל תתנו לשמה התמים של המנה לבלבל אתכם – הוא לא מסגיר שמץ מעומק הטעמים שמהם תזכו ליהנות. תוספת הירוקים, שמוגשת בדרך כלל ליד העיקרית בארוחה האסיאתית, עברה לקדמת הבמה ונוספו לה פטריות, שהעצימו את הטעמים והפכו אותה לחגיגה אמיתית. זוהי מנת ווק קלאסית שמכינים בנשימה אחת ומגישים מייד. לכן חשוב שהחומרים יהיו מוכנים וזמינים לפני שמתחילים להקפיץ. אם אין ווק משתמשים במחבת טפלון איכותית ומקפיצים מעל הלהבה הכי גבוהה. חשוב לא לחרוך יותר מדי זמן את השום, הג'ינג'ר והלמון גראס שנכנסים ראשונים לווק; אחרת המנה כולה תקבל טעם מר ושרוף. מצד שני אל תוותרו על גובה הלהבה וערבבו תוך כדי הקפצה ללא הפסקה. אל תיבהלו מהנפח שהירוקים יתפסו כשייכנסו לווק – אחרי חצי דקה-דקה הם מתכווצים!

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מביאים מים עם מלח לרתיחה בסיר, חולטים ראשי באק צ'וי דקה-שתיים ומעבירים מייד למי קרח. מצננים, מייבשים מעט וחותכים גס.

2

מחממים ווק היטב על להבה גבוהה במשך כמה דקות. מוסיפים שמן ומייד גם שום, ג'ינג'ר ולמון גראס. מקפיצים 20-10 שניות ולא יותר! מוסיפים פרחי ברוקולי ו-3 סוגי פטריות וממליחים מעט. מקפיצים את כל התערובת במשך דקה. מוסיפים את הבאק צ'וי החלוטים וסוכר ומקפיצים עוד כחצי דקה. מוסיפים את תערובת הירוקים (פאק בונג, פאק קנה, תרד בר) ומערבבים כחצי דקה.

3

מוסיפים הויסטיר וסויה ומקפיצים עוד כחצי דקה. מוסיפים מים וממשיכים עוד כחצי דקה. טועמים מהרוטב שבתחתית הווק ומתקנים תיבול (מלח, סוכר או מים אם מרוכז מדי).

4

מעבירים מייד לצלחת הגשה גדולה ומעט עמוקה. מפזרים מעל טבעות פלפלים חריפים ושום מטוגן ומגישים.